ورزش

چرا هنگام ورزش کردن خسته می شویم؟

بعضی وقت ها ممکن است که در شروع یک فعالیت ورزشی بسیار پر انرژی باشید اما بعد از کمی تمرین کردن احساس ضعف بدنی و خستگی شدید به شما دست دهد؛ این خستگی ها دلایل مختلفی دارند که در ادامه به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم.

گرمازدگی

یکی از دلایل احتمالی بروز سرگیجه و بی‌حالی در تمرینات را گرمازدگی یا بالارفتن بیش‌ازحد دمای بدن می‌داند. وقتی دمای بدنتان خیلی بالا می‌رود، دیگر تعریق به‌صورت طبیعی برای کنترل دمای بدن کافی نیست.
اگر به اندازه کافی مایعات مصرف نکنید. اگر بیش‌ازحد عرق کرده باشید و نمک طبیعی بدن را زیاد از دست دهید. گرما باعث احساس سرگیجه و ضعف حین ورزش می‌شود.

تیروئید

عملکرد ضعیف تیروئید در هر زمانی می‌تواند انرژی‌تان را کاهش دهد، اما اگر اغلب حین ورزش احساس خستگی می‌کنید و دلیل دیگری برایش ندارید، خوب است که با پزشک در این مورد صحبت کنید تا این احتمال را بررسی کند.
کم‌ کاری تیروئید می‌تواند میزان انرژی را بی‌نهایت کاهش دهد و همچینن موجب افزایش وزن، افسردگی و درد عضلانی شود.

عدم دریافت کربوهیدرات کافی

شما باید باید کالری کافی از کربوهیدرات‌ها دریافت نمایید تا برای ورزش و تمرین سوخت و انرژی داشته باشید.
بنابراین اگر حین تمرینات مشکل داشتید و در رژیم هم بودید، سعی کنید مصرف کالری و کربوهیدرات‌تان را مدیریت کنید. برای دریافت برنامه غذایی اصولی با متخصصین تغذیه ورزشی در ارتباط باشید و برنامه علمی و تخصصی دریافت کنید تا مقدار مناسبی از کالری ها را برای شما طراحی کنند.

اسیدی شدن

اسیدی شدن بدن منجر به خستگی زودرس هنگام ورزش می شود.  زیرا  بدن برای انجام  ورزش  های سنگین باید کربوهیدرات  های زیادی  را بسوزاند تا بتواند حرکات  سنگین  ورزشی را انجام  دهد.

کم خوابی و استرس

برای اینکه بتوانیم تمرینی با کیفیت و بدون خستگی داشته باشیم نیازمند خوابی با کیفیت هستیم. اگر استرس، بیخوابی و یا خواب نا منظمتان استمرار داشته باشد، در حین ورزش ممکن است انرژی بدنتان افت شدیدی پیدا کند ؛ به همین دلیل است که به ورزشکاران توصیه میشود، قبل از  انجام مسابقات ورزشی استراحت کافی و خواب منظمی داشته باشند تا در حین مسابقه انرژی آنان کم نشود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. ممنونم نسبت به مطالب قبلی پیشرفت خوبی داشتید تصاویر هم خیلی خوب اما دو ایراد که یکیش خیلی بزرگ و تاثیر گذاره اونم این که تیترتون اشکال نگارشی داره…..تیتر شاه کله و عیار اصلی یک مطلبه…خیلی باید روی کیفیت و صحیح بودنش دقت کنید….
    اشتباه بعدی این جملس
    “یکی از دلایل احتمالی بروز سرگیجه و بی‌حالی در تمرینات را گرمازدگی یا بالارفتن بیش‌ازحد دمای بدن می‌داند.”
    احتمالا منظورتون می دانند بوده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!