زندگینامه بزرگانسرگرمی

شهید ابراهیم هادی که بود؟

آشنایی با شهید ابراهیم هادی

شهید ابراهیم هادی که بود؟

شهید ابراهیم هادی از جمله بنیان گذاران گروه چریکی شهید اندرزگو در جبهه گیلانغرب می باشد.
این پهلوان بسیجی در اول اردیبهشت ماه سال ۱۳۳۶ در محله شهید سعیدی به دنیا آمد. او فرزند چهارم خانواده بود و متأسفانه در سنین نوجوانی بود که طعم تلخ یتیمی را تجربه کرد.

نوشته های مشابه

وی دوران دبیرستان خود را در مدارس ابوریحان و کریم خان گذراند. ابرهیم هادی همواره به مطالعات غیر درسی علاقه داشت و در سال ۵۵ موفق به دریافت دیپلم ادبی شد.

در دوران پیروزی انقلاب این شهید آزاده رشادت های بسیاری از خود نشان داد، او در کنار تحصیل در بازار تهران نیز کار می کرد و بعد از انقلاب هم در سازمان تربیت بدنی و پس از آن در آموزش و پرورش مشغول به فعالیت بود.

شهید ابراهیم هادی در دوران جنگ، مجروحان را به عقب جبهه انتقال می داد.
او در والفجر مقدماتی پنج روز با بچه های گردان کمیل و حنظله در کانال های فکه مقاومت کرد و در ۲۲ بهمن سال ۶۱ بچه های باقی مانده را به عقب جبهه فرستاد و پس از آن دیگر کسی او را ندید.

خاطره ای خواندنی از شهید ابراهیم هادی

داستان مربوط به زمانی می شود که دزدی موتور اقوام ایشان را می دزدد و پا به فرار می گذارد، او بلافاصله به دنبال دزد می رود و با همکاری یکی از هم محلی ها که لگدی به موتور می زند دزد را می گیرد. هنگامی که موتور به زمین می افتد دزد مجروح می شود ، شهید ابراهیم هادی با دیدن آن وضعیت سریع دزد را به درمانگاه انتقال می دهد. پس از آن همراه دزد به مسجد می رود و با او صحبت می کند، و متوجه می شود که آن جوان از بیکاری به دزدی روی آورده است.
شهید ابراهیم هادی با چند تن از دوستان خود صحبت می کند و کاری برای او جور کرده و مقداری پول نیز به آن جوان می دهد. پس از آن ماجرا دوستانش به رفتارش اعتراض کردند اما او گفت: این آقا هرگز برخورد من را فراموش نمی کند و برخورد درست همیشه کارساز است.

وصیت نامه شهید ابراهیم هادی

بسم رب الشهداء و الصدیقین.

اگر چه خود را بیشتر از هر کس محتاج وصیت و پند و اندرز می دانم، قبل از آغاز سخن از خداوند منان تمنّا می کنم قدرتی به بیان من عطا فرماید که بتوانم از زبان یک شهید‌، دست به قلم ببرم چرا که جملات من اگر لیاقتی پیدا شد و مورد عفو رحمت اله قرار گرفتم و توفیق و سعادت شهادت را پیدا کردم، به عنوان افتخارآفرین وصیای شهید خوانده می شود.

خدایا تو را گواه می گیرم که در طول این مدت از شروع انقلاب تاکنون هر چه کردم برای رضای تو بوده و سعی داشتم همیشه خود را مورد آزمایش و آموزش در مقابل آزمایش‌ها قرار دهم.
امیدوارم این جان ناقابل را در راه اسلام عزیز و پیروزی مستضعفین بر متکبرین بپذیری.

خدایا هر چند از شکستگی های متعدد استخوان‌هایم رنج می برم،‌ ولی اهمیتی نمی دادم؛ به خاطر این‌که من در این مدت چه نشانه‌هایی از لطف و رحمت تو نسبت به آن‌هایی که خالصانه و در این راه گام نهاده‌اند، دیده‌ام.

خدایا،‌ ای معبودم و معشوقم و همه کس و کارم، نمی دانم در برابر عظمت تو چگونه ستایش کنم ولی همین قدر می دانم که هر کس تو را شناخت، عاشقت شد و هر کس عاشقت شد، دست از همه چیز شسته و به سوی تو می شتابد و این را به خوبی در خود احساس کردم و می کنم.

خدایا عشق به انقلاب اسلامی و رهبر کبیر انقلاب چنان در وجودم شعله‌ور است که اگر تکه‌تکه‌ام کنند و یا زیر سخت‌ترین شکنجه‌ها قرار گیرم، او را تنها نخواهم گذاشت.

و به عنوان یک فردی از آحاد ملت مسلمان به تمامی ملت خصوصاً مسئولین امر تذکر می دهم که همیشه در جهت اسلام و قرآن بوده باشید و هیچ مسئله و روشی شما را از هدف و جهتی که دارید، منحرف ننماید.

دیگر این که سعی کنید در کارهایتان نیت خود را خالص نموده و اعمالتان را از هر شرک و ریا، حسادت و بغض پاک نمایید تا هم اجر خود را ببرید و هم بتوانید مسئولیت خود را آن‌چنان که خداوند، اسلام و امام می خواهند، انجام داده باشید این را هرگز فراموش نکنید تا خود را نسازیم و تغییر ندهیم، جامعه ساخته نمی شود.

والسلام و علیکم و رحمه الله و برکاته.
ابراهیم هادی پور.

روح این شهید مفقود شاد و یادش گرامی.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. مطلب زیبایی بود و چند ایراد املایی و نگارشی داشت
    “دست به قلم ببرم چرا که جملات من اگر لیاقی پیدا شد”

    “به عنوان پرافتخارآفرین وصیای شهید خوانده می شود.” کلمه پر افتخار آفرین حتی اگر در متن اصلی شهید بزرگوار هم باش بازم غلطه و باید اصلاح بشه..درستش میشه افتخار آفرین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!