1گزیدهعلم و دانشمحیط زیست

باهوش ترین پرندگان سخنگو در جهان

پرندگان سخن گو

۱.آمازون های پیشانی آبی

آمازون پیشانی آبی یک حیوان خانگی محبوب و بومی آمریکای جنوبی است. این طوطی زیبا به دلیل علامت آبی متمایزش روی سر نامگذاری شده است. برای بهبود توانایی صحبت کردن آن، باید زمان بسیاری را با آمازون پیشانی آبی بگذرانید.
آنها تنها در صورتی از صدای انسان تقلید می کنند که درست اجتماعی شوند. جالب اینجاست که اگر خوب آموزش ببینند می توانند ساعت ها صحبت کنند. آمازون پیشانی آبی نیز به دلیل آواز شیرین خود شناخته شده‌اند.

۲.کاکادوها


کاکادوها می توانند طیف وسیعی از صداها را تقلید کنند. اما توانایی صحبت کردن آنها کاملاً به کیفیت آموزش بستگی دارد. گونه های مختلفی از کاکادوها در جهان وجود دارد. در این میان، کاکادو سینه گل رز، کاکادو کاکل زرد و کاکادو نوک بلند سخنران بهتری هستند.

کاکادوها برای یادگیری صحبت کردن نیاز به مراقبت ویژه از سوی صاحب خود دارند. آنها تمایل به کپی کردن کلماتی دارند که توسط صاحبان به طور منظم تکرار می شود.

کاکادوها به راحتی می توانند کلمات مرتبط با عادت های خود را تقلید کنند. تغییر لحن قطعاً در یادگیری مشکل ایجاد می کند. آنها هر کلمه را به این راحتی یاد نخواهند گرفت، اما از طریق آموزش مناسب به روشی درست تقلید خواهند کرد.

۳.طوطی راهب

طوطی راهب که به عنوان طوطی کواکر نیز شناخته می شود، عمدتاً در اروپا، آمریکای جنوبی و شمالی یافت می شود. مانند سایر پرندگان سخنگو، طوطی های راهب نیز برای تقلید صدای انسان به مراقبت و آموزش مناسب نیاز دارند. طوطی های راهب کلماتی را که به طور مکرر از مربی می شنوند یاد می گیرند و تقلید می کنند.

یک طوطی راهب که به خوبی اجتماعی شده است می تواند از کلماتی که یاد گرفته است در موقعیت های مناسب استفاده کند؛ این امر تنها زمانی عملی است که مربی در حین تدریس، اعمال یا احساسات درست را با کلمات مرتبط کند. این پرنده اجتماعی صداهای دیگری را که از اطراف می شنوند نیز تقلید می کند.

۴.طوطی خاکستری


طوطی خاکستری آفریقایی به عنوان باهوش ترین طوطی سخنگو در جهان شناخته می شود. آنها بومی جنگل های بارانی غرب و مرکز آفریقا هستند. طوطی های خاکستری آفریقایی به دلیل درک بهتر و تقلیدشان از گفتار انسان معروف هستند. طوطی های خاکستری آفریقایی نیز مانند سایر پرندگان سخنگو تمایل دارند که فقط به یک نفر وابسته شوند.

رابطه با مالک مهم ترین عاملی است که توانایی صحبت کردن طوطی خاکستری آفریقایی را شکل می دهد. آنها همچنین انواع مختلفی از صداها را از اطرافیان خود یاد می گیرند. طوطی های خاکستری آفریقایی به اندازه کافی باهوش هستند که صداهای مختلف را تقلید کنند تا شکارچیان را فریب دهند.

۵.آمازون های تاج زرد

یکی دیگر از پرندگان سخنگوی با استعداد از خانواده‌ی طوطی های آمازون می‌باشد. این گونه به دلیل زمینه سازی گفتار انسان شناخته شده است. آمازون های تاج زرد این قدرت را دارند که طیف وسیعی از کلمات را کپی کرده و با کیفیت عالی تقلید کنند.

آمازون‌های تاج‌ زرد از سنین پایین‌تر شروع به صحبت می‌کنند. آنها بیشتر کلمات و عبارات را از صاحبان خود یاد می گیرند. آمازون های تاج زرد معمولا فقط با یک انسان صمیمی می‌شوند. بنابراین، تعامل بین صاحب و حیوان خانگی مهمترین عاملی است که توانایی صحبت کردن این طوطی را مشخص می کند. آمازون‌های تاج زرد نیز در تکرار آهنگ‌هایی که از اطراف خود می‌شنوند خوب هستند.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!