سبک زندگی

موجوداتی که هرگز نمیمیرند

عروس دریایی تیولا

این موجود توانایی این را دارد که بعد از این که به بلوغ جنسی کامل رسید، خود را مجددا بازسازی نماید و در نتیجه به آن فناناپذیر گفته می‌ گویند.
این موجود برای اولین بار در سال ۱۹۸۳ روی کف دریای مدیترانه شناسایی شد. دانشمندی به نام سامر این موجود را کشف کرد که این توانایی را از خود نشان می ‌داد که به طور معکوس عمر کند، مثل بنجامین باتن، جوان ‌تر و جوان ‌تر شود.
پس از بلوغ در زمان فناپذیری، گرسنگی و یا حملات حیوانات شکارچی، این موجود به حالت اولیه خود برمی ‌گردد و چرخه ‌ی زندگی خود را دوباره از اول شروع می‌ کند. این موجود در حقیقت یک ستاره ی دریایی است که می ‌تواند به نخستین مرحله ی زندگی‌ خود برگردد.

 

هیدرا

هیدرا یا Hydra موجود نامیرای دیگری است که در شرایط ایده ‌آل بدون هیچ نشانه ‌ای از پیری یا افزایش مرگ و میر و کاهش باروری در سنی که بعد از بلوغ آنان است، به صورت اجتناب ناپذیر برای همه گونه‌ های چند سلولی اتفاق می ‌افتد، زندگی می کند.
هیدراها در واقع شکارچیانی آبزی هستند که با قدرت تحرک ولی ساکن هستند و قدمت حضورشان بر روی کره ی زمین، بسیار طولانی است. هیدراها حتی یکی از موجوداتی هستند که ظاهرا دچار پیری هم نمی‌ شوند و دلیل ان این است که این موجود از سلول‌ های بنیادی تشکیل شده است. هیدراها به صورت کلونی ‌های کوچک رشد می ‌کنند.

 

پلاناریا

این حیوان اعضای بدن منحصر به فردی دارد و دارای یک سیستم کاملاً پیچیده است و در نتیجه می تواند به تعداد دفعات بی نهایت، هر کدام از اعضای بدن آسیب دیده اش را دوباره ترمیم کند. به همین دلیل همیشه جوان می ماند و هیچ وقت پیر نمی شود.

 

راک فیش

این ماهی از کشور یونان آمده است و طول عمر بسیار بالایی دارد و معمولاً جزء حیوانات دریایی با طولانی ترین عمر در جهان محسوب می شود و می تواند بیش از ۲۰۵ سال عمر کند. به دلیل ویژگی های خاصی که دارد، آن را از دیگر حیوانات متمایز می کنند. بنابراین جزء گونه های برجسته محسوب می شود.

 

خرس آبی

خرس آبی یکی از سخت جان ترین حیوانات در کره زمین محسوب می شود. این مخلوقات لاغر هستند اما می توانند در شرایط سخت از جمله نقاط جوش بیش از ۱۰۰ درجه سانتیگراد و هوای سرد پایین تر از منفی ۲۷۲ درجه سانتیگراد، در برابر بریدگی و خشکی دوام بیاورند. آن ها همچنین امواج رادیویی سخت را تحمل می کنند، سوخت و ساز خود را به تعویق می اندازند و به راحتی با جریان آب ارتباط می گیرند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. مطلب قشنگی بود اما تصاویرتون هم سایز نبودند و البته و از همه مهمتر اینکه تصویر اصلی مطلبتون اصلااا ربطی به موضوع نداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!