تغذیهسبک زندگی

طرز تهیه دم‌نوش زرشک

دم‌نوش زرشک و خواص آن

زرشک درختچه‌ای تیغ دار به طول یک تا پنج متر با چوبی به رنگ های قرمز، قهوه‌ای یا زرد است که برگهایی بیضی شکل با دندانه های اره ای و میوه قرمز رنگ و بیضوی شکل و ترش مزه دارد. کلیه قسمتهای گیاه از جمله میوه، برگ، ریشه و… مورد استفاده دارویی می‌باشد.

خواص درمانی

دم کرده زرشک برای درمان ورم و زخم معده و روده مناسب می‌باشد. همچنین جهت درمان اسهال های خونی یا زخم روده استفاده می شود. به دلیل وجود ویتامین b فراوان در زرشک دم‌کرده میوه آن در پیشگیری از سرماخوردگی نقش بسزایی دارد. این دمنوش برای خوشبو شدن دهان نیز استفاده می شود. دمنوش زرشک دارای خاصیت تصفیه‌کننده و ضد عفونی‌کننده خون، منقبض کننده عروق می‌باشد. تقویت کننده قلب و کبد است. بی اشتهایی را برطرف می‌کند. این نوشیدنی برای رفع غلظت، چربی و همچنین پایین آوردن فشارخون بسیار سودمند است.

موارد منع مصرف

خانم های باردار از مصرف آن خودداری کنند. مصرف زیاد این گیاه در طولانی مدت باعث ناراحتی معده و روده ها می‌شود.

طرز تهیه 

مواد لازم مقدار
زرشک آبگیری تازه ۵۰ گرم
عسل دو قاشق مرباخوری در هر لیوان
آب جوش ۳ لیوان

زرشک ها را تمیز کنید و به همراه آبجوش روی حرارت قرار دهید پس از یک جوش خوردن حرارت را ملایم کنید و بگذارید محلول به مدت ۳۰ دقیقه دم بکشد. سپس دم کرده را در یک لیوان یا فنجان بزرگ بریزید. عسل را به آن اضافه کنید و به هم بزنید تا عسل کاملا حل شود و به آرامی نوشیدنی خوشرنگ و پرخاصیت را میل کنید. 

منبع: کتاب کافی‌شاپ در خانه

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. مطلب بسیار خوبی بود و گرافیک تصویریش هم مثل بقیه مطالب قبلیتون عالی فقط موردی که بارها به دوستان یاداور شدم و متاسفانه چندان توجه نمیکنند شیوه نگارش هست….نباید دو جمله متوالی فعل مشترک داشته باشند.
    “زرشک درختچه‌ای تیغ دار به طول یک تا پنج متر است. چوب آن به رنگ قرمز، قهوه‌ای یا زرد است. برگهای آن بیضی شکل با دندانه های اره ای و میوه قرمز رنگ و بیضوی شکل و ترش مزه است.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!