محیط زیست

کوچک ترین حیوانات دنیا

مارموزت کوتوله

مارموزت های کوتوله، کوچک ترین گونه ی میمون در دنیا هستند. این موجودات کوچک جثه در جنگل های بارانی آفریقای جنوبی زندگی میکنند و طول بدن انها، بدون احتساب دم شان، بین ۱۱/۷ تا ۱۵/۷ سانتیمتر اسـت.

 

تارسیر فیلیپینی

تارسیر فیلیپینی حیوانی شبرو با گردنی منحصر به فرد است. از آنجایی که تارسیر نمی تواند چشمانش را حرکت دهد، مهره هایی دارد که این امکان را به او می دهد تا گردن خود را ۱۸۰ درجه بچرخاند. تارسیر یکی از کوچک ترین گونه های حیوانات به شمار می رود و سایز آن به اندازه کف دست آدمیزاد است. دم این حیوانات ۱۳۵ – ۲۷۵ میلى‏متر، و طول سر و بدن آن ۸۵ – ۱۶۰ میلى‏متر است. برخی از دانشمندان بر این باورند که این گونه در زیرمجموعه لمور ها قرار می گیرد، اما برخی دیگر آن را به گونه بوزینه ها نزدیک تر می دانند. تارسیرها در جنگل‏هاى برنئو، سوماترا و فیلیپین زندگى میکنند.

 

بز کوهی رویال

  کوچک‌ترین بز کوهی در دنیا بز رویال است. این حیوان با نام علمی Neotragus pygmaeus از غرب آفریقا آمده است و ابتدا توسط جانورشناس سوئدی، کارل لینیوس، در سال ۱۷۵۸ معرفی شد. بزکوهی رویال با حدود ده اینچ قد و وزنی معادل ۵ یا ۶ پوند، عنوان کوچک‌ترین جانور سم‌دار و جانور پستاندار نشخوار کننده را از آن خود کرده است.

خفاش خوک‌بینی کیتی

 این موجود نه تنها کوچک‌ترین خفاش در جهان به شمار می‌رود بلکه کوچک‌ترین پستاندار به لحاظ اندازه جمجمه در جهان است. همچنین خفاش زنبوری نام دیگری است که به این حیوان اطلاق می‌شود. خفاش کیتی در میانمار و تایلند زندگی می‌کند و تنها حدود یک اینچ طول دارد.

 

اسب دریایی کوتوله

 قد این حیوان ۱٫۲ اینچ است و بهترین استتار را در میان سایر آبزیان دارد. تا قبل از این  به اشتباه تصور می شد که این گونه حیوانی نوزاد یکی از ۳۲ گونه اسب دریایی است که تا به حال شناسایی شده است. اولین بار اسب های دریایی کوتوله در دهه ۶۰ شناسایی شدند.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. مطلب خوبی بو.د فقط تصاویر هم سایز نیستند همچنین:
    “دانشمندان بر این باورند که این گونه در زیرمجموعه لمور ها قرار می گیرد، اما برخی دیگر آن را به گونه بوزینه ها نزدیک تر می دانند.” نمیدونم شاید منظورتون سمور بوده

  2. تصویر رو من هم سایز گذاشتم نمیدونم چرا برای شما هم سایز نیست؛ دوم اینکه نه اون همون لمور هستش یک نوع حیوانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!