دسته بندی نشده

چگونه خانه ای تمیز و مرتب داشته باشیم؟

بعد از بیدار شدن تختتان را مرتب کنید

نوشته های مشابه

تنبلی را کنار بگذارید. بلند شوید. گوشه‌ های روتختی چروکتان را از ۴ طرف بکشید و صاف کنید و بعد سراغ سایر کارهای خود بروید. ضمناً شست و شوی هفتگی ملحفه و روتختی فراموش نشود.

 

لباس های کثیف را بشورید

لباس هایی که نیاز به شستشو دارند را از کمدها و سطح خانه جمع کنید و داخل لباسشویی بریزید اگر نیاز بود آن ها را در دو نوبت به داخل لباسشویی بریزید. لباسها را بعد از شستشو و خشک شدن تا کرده و در کشوها و کمدهای مخصوص جا دهید. اگر کشوها و کمد ها به هم ریخته بود الان فرصت خوبی است تا در حین جمع کردن لباسهای شسته شده آن ها را هم مرتب تا کرده و سرجای خود قرار دهید.

 

پاک کننده‌ها و ابزار نظافتی را یک جا جمع کنید

شوینده‌ ها و لوازم نظافتی هرقسمت از خانه را درهمان جا سر و سامان دهید. مثلاً شویندهها و لوازم شست و شوی حمام را در حمام نگه دارید بدین ترتیب هم انگیزه بیشتری برای تمیز کردن هر قسمت از خانه دارید و هم در زمان صرفه‌جویی میکنید.

 

برای هر وسیله مکان ثابت انتخاب کنید

برای اینکه به وسایل خانه نظم دهید بهتر است برای هر وسیله یک مکان ثابت انتخاب کنید و بعد از استفاده از آن وسیله آن را حتما سر جای خودش قرار دهید. به طور مثال بعد ازاینکه کلی وسیله خریده اید و با دست های پر به خانه برمیگردید به جای اینکه آن ها را در گوشه ای از خانه رها کنید و لباسهای تان را روی تخت و کاناپه پرت کنید بهتر است هر چیزی را در جای خود قرار دهید تا بعدا مجبور نباشید وقت زیادی را صرف مرتب کردن آن ها نمایید.

 

تمیز کردن سینک

با قرار دادن مایع ضدعفونی کننده زیر سینک میتوانید آن را به طور مرتب تمیز کنید و این امر از جرم گرفتن سینک و روشویی جلوگیری میکند. همچنین شیشه شو را در دسترس قرار دهید و آینه ها و شیشه ها را به طور روزانه تمیز کنید تا همیشه براق و تمیز باشد.

 

 

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!