سبک زندگیسلامت

چگونه فشار خون خود را کاهش دهیم؟

راه هایی برای کاهش فشار خون بالا

فشار خون بالا یا پر فشاری خون زمانی اتفاق می‌افتد که فشار خون شما بالاتر از حد طبیعی باشد و می‌تواند منجر به شرایط جدی مانند بیماری قلبی شود. برای این موضوع، ما ۶ نکته را برای کمک به کاهش فشار خون و حتی جلوگیری از افزایش آن جمع آوری کرده‌ایم.

۱_ شکر را کم کنید

محدود کردن مقدار قندی که می‌خورید می‌تواند به کاهش وزن و فشار خون کمک کند. شکر شانس ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می‌دهد.

۲_ مقداری شکلات تلخ بخورید

مطالعات نشان می‌دهد که شکلات تلخ و سایر محصولات غنی از کاکائو راه موثری برای کاهش فشار خون هستند زیرا به گشاد شدن رگ های خونی کمک می‌کنند.

۳_ مصرف سدیم خود را کاهش دهید

مصرف مقدار زیاد سدیم می‌تواند فشار خون شما را افزایش دهد. کنترل میزان مصرف سدیم نه تنها فشار خون شما را کاهش می‌دهد، بلکه در وهله اول از افزایش آن نیز جلوگیری می‌کند. بنابراین مقدار نمک مصرفی خود را کاهش دهید و از خوردن آجیل های نمکی یا گوشت های غنی از سدیم مانند ژامبون و حتی ماهی آزاد خودداری کنید.

۴_ مصرف پتاسیم خود را افزایش دهید

پتاسیم به کاهش اثر نمک بر روی سیستم بدن شما کمک می‌کند و می تواند تنش رگ های خونی شما را کاهش دهد. بهترین منابع پتاسیم میوه ها و سبزیجات مانند موز، پرتقال، گریپ فروت، کلم بروکلی پخته شده، اسفناج پخته شده و کدو تنبل هستند.

۵_ مقداری آب میوه کرن بری بنوشید

میوه کرن بری می‌تواند گردش خون و مقاومت به انسولین را بهبود بخشد و همچنین از دیابت جلوگیری کند.

۶_ به طور منظم ورزش کنید

حدود ۳۰ دقیقه ورزش کردن در بیشتر روزهای هفته می‌تواند فشار خون شما را تا ۸ میلی متر جیوه کاهش دهد. سعی کنید تا حد امکان با ورزش خود هماهنگ باشید وگرنه فشار خون شما ممکن است دوباره افزایش یابد.

منبع ترجمه شده از سایت ۵minutecrafts.site

 

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!