1گزیدهروانشناسیسبک زندگیعلم و دانش

روانشناسی با رنگها

آنچه رنگ مورد علاقه شما درباره آنان می‌گوید

رنگ هایی که به صورت روزانه انتخاب می کنید می توانند اطلاعاتی را درمورد شخصیت شما به دیگران انتقال دهند.
جالب است بدانید رنگ ها روی خلق خوی شما تاثیر گذارند و همچنین دیگران را نیز تحت تأثیر قرار ‌ می‌دهند.
 

قرمز

رنگ قرمز می تواند تداعی هایی با پرخاشگری و تسلط داشته باشد. محققان دریافتند ورزشکارانی که این رنگ را می پوشند ۵ درصد بیشتر برنده می شوند. این رنگ باعث افزایش ضربان قلب و تستوسترون می شود و در نتیجه می تواند عملکرد را بهبود بخشد.

طبق مطالعات انجام شده رنگ قرمز جذب کننده است و معنی عشق و علاقه را بیان می‌کند بنابراین اگر دوست دارید مورد توجه قرار بگیرید این رنگ را انتخاب کنید.

بنفش

بنفش رنگی سلطنتی به شمار می آید علاوه براین اثر جادویی و فانتزی را به جای می گذارد. بنفش خلاقیت را تحریک می کند و آرامش را به ارمغان می آورد اما در عین حال حس هیجان را نیز به شما القا میکند.

نارنجی

اگر رنگ نارنجی را دوست دارید و از آن زیاد استفاده می کنید،یعنی شخصیتی پر انرژی دارید.این رنگ حتی برای قرص ها نیز استفاده می شود زیرا محرک خوبی است.

انتخاب این رنگ یعنی شما دارای شخصیتی قدرتمند هستید و به محیط های اجتماعیِ پر جنب و جوش علاقه مندید،هیجان و انرژی ارمغان این رنگ است به همین. دلیل بسیاری از تیم های ورزشی از آن برای لباس های خود استفاده می‌کنند.

مشکی

این رنگ نماد مرزها و اقتدار است. رنگ مشکی در کنار اینکه نشان‌دهنده قدرت است ظرافت خاصی را نیز القا میکند. رنگ مشکی واقع گرایی خاصی را در جهان منعکس می کند، به همین دلیل است که توسط افرادی که نیاز به پیروی از یک کد لباس در محل کار خود دارند بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

فردی که به رنگ مشکی علاقه دارد می تواند با کسی که خواهان کنترل و استقلال است همراه شود.

 

سفید

فردی که رنگ سفید را دوست دارد خواهان جلب توجه و تأیید رضایت از خود و دیگران است. این افراد تمایل دارند در محل کار ، منطقی و جزئیات محور باشند.

رنگ سفید می تواند احساس خلوص و سادگی را برانگیزد و شاید به خاطر همین ویژگی ها باشد که برخی شرکت ها دوست دارند از این رنگ استفاده کنند؛ به عنوان مثال، اپل یک پس زمینه سفید ساده دارد .

 

آبی

افرادی که رنگ آبی را دوست دارند می توانند در کارهای خلاقانه ایده پرداز ، قابل اعتماد، مستقل و متفکر باشند. آنها تمایل دارند به جزئیات توجه کنند، کمال گرا هستند و رفتارهای بی عیب و نقصی دارند.

کارشناسان می گویند که مسئولین استخدام ممکن است به دنبال افرادی باشند که لباس های آبی را برای موقعیت های پر استرس به تن می‌کنند.

 

زرد

کسی که علاقمند به رنگ زرد است فردی ماجراجو می‌باشد
رنگ زرد مربوط به آزادی است و می تواند با شوخ طبعی، خودانگیختگی، خوش بینی و اشتیاق همراه باشد. کسانی که این رنگ را انتخاب می‌کنند افرادی خلاق و خوش ذوق هستند.

 

سبز

محققان می‌گویند شخصیت های سبز تیپ‌هایی هستند که علاقه مند به بودن در فضای باز هستند و اینکه احساس امنیت داشته باشند برایشان بسیار مهم است. رنگ سبز ممکن است با موفقیت همراه باشد. این رنگ به عنوان یک اثر فیزیکی، باعث ایجاد حس خوب و آرامش می شود.

سبز رنگی سرشار از حس طراوت است. همچنین می تواند به رشد ، یادگیری و سلامتی کمک کند .

 

صورتی

رنگ صورتی با کاهش پرخاشگری مرتبط است ، بنابراین احتمالاً مجرمی را در کت و شلوار صورتی نخواهید دید. این رنگ همچنین به عنوان یک تنظیم کننده خلق و خوی خوب شناخته شده است و باعث می شود افراد هنگام پوشیدن آن آرام تر به نظر برسند.

تداعی های اصلی که صورتی ایجاد می کند عشق، حساسیت، سخاوت و مهربانی است. همچنین، این رنگ می تواند میل به محافظت از فردی را که آن را دوست دارد بیدار کند.

منبع:bright side

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. “به همین. دلیل بسیاری از تیم های ورزشی از آن برای لباس های خود استفاده می‌کنند.”….نقطه بعد از همین اضافه هست

    در مجموع خوب بود ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!