سرگرمیمحیط زیست

برج های معروف جهان

سازه های شگفت انگیزی در سراسر این سیاره وجود دارد. در این مقاله، نگاهی دقیق تر به برخی از معروف ترین برج های جهان می‌اندازیم.

برج ایفل

نوشته های مشابه

برج ایفل مسلما معروف ترین برج در جهان است. این برج نماد شهر پاریس است و از زمان تکمیل آن در سال ۱۸۸۹ یکی از شناخته شده ترین سازه های جهان بوده است. ارتفاع کلی برج ایفل تا نوک آن ۳۲۴ متر (۱۰۶۳ فوت) است.

این برج در ابتدا برای تبدیل شدن به مرکز نمایشگاه جهانی ۱۸۸۹ ساخته شد و قرار نبود در جای خود باقی بماند. در عوض، برنامه این بود که برج را تخریب کنند و فلز آن را بعد از چند سال برای بفروشند.

اما خوشبختانه، سازنده آن، گوستاو ایفل، موفق شد از آن جلوگیری کند و ما هنوز هم می‌توانیم از این برج شگفت‌انگیز لذت ببریم!

برج کج پیزا

برج پیزا که به یک طرف متمایل می‌شود شهرت جهانی دارد زیرا با طراحی ضعیف روی خاک ناپایدار ساخته شده است. این برج ۵۵٫۸۶ متر (۱۸۳٫۳ فوت) ارتفاع دارد.

یکی از قابل توجه ترین حقایق در مورد برج پیزا فرو نریخته شدنش تا کنون به شکل معجزه آوری است.

دانشمندان در اوایل دهه ۱۹۹۰ گیج شده بودند زیرا هر مدلی که آنها اجرا می‌کردند تضمین می‌کرد که برج تا آن زمان باید فرو ریخته باشد. آنها توانستند آن را صاف کنند، فقط به اندازه ای که فرو نریزد و به اندازه کافی جذابیت جهانی خود را از دست ندهد.

بیگ بن

بیگ بن برج ساعت کاخ وست مینیستر که کاخ پارلمانی لندن است، می‌باشد.

دقیقاً مشخص نیست که این ناقوس چگونه نام گذاری شده، اما از زمانی که در سال ۱۸۵۹ تکمیل شد، این نام برای اشاره به کل برج ساعت نیز استفاده شده است.

این برج ۹۶ متر (۳۱۵ فوت) ارتفاع دارد و به سبک گوتیک طراحی شده است. بیگ بن یکی از برجسته ترین مکان های دیدنی در کل لندن و نماد بریتانیا است.

بیگ بن درست در کنار رودخانه تیمز و پل وست مینستر قرار دارد.

برج میلاد

برج میلاد برجسته ترین نقطه دیدنی شهر بزرگ تهران ، پایتخت ایران است.

این برج با ارتفاع کلی ۴۳۵ متر (۱۴۲۷ فوت) بلندترین برج ایران، و ششمین برج بلند مخابراتی جهان می‌باشد.

برج میلاد به دلیل بلندی بسیار و شکل ظاهری متفاوتش، تقریباً از همه جای تهران نمایان است و از این رو، یکی از نمادهای پایتخت ایران در کنار برج آزادی به‌شمار می‌آید.

برج CN

برج CN یکی از بلندترین برجهای دیده‌بانی در جهان می‌باشد که در مرکز شهر تورنتو کانادا ساخته شده است.

۵۵۳٫۳ متر (۱۸۱۵٫۳ فوت) ارتفاع دارد و توسط انجمن مهندسین عمران آمریکا به عنوان یکی از ۷ عجایب جهان صنعتی انتخاب شده است.

این برج یکی از جاذبه های گردشگری تورنتو بوده و به نماد آن شهر تبدیل شده است‌.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. ممنون خیلی خوب بود و تصاویر هم عالی ولی بلند ترین برج جهان نبود تو مطالبتون ( اگه اشتباه نکنم تو اماراته) و یک برج معروف دیگه در مالزی…در مجموع بازم مطلب قشنگی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!