دسته بندی نشده

چرا باید در فصل زمستان عینک بزنیم؟

بسیاری از مردم فکر می‌کنند که استفاده کردن از عینک فقط مخصوص فصل تابستان است و استفاده از آن در فصل زمستان بسیار بی کاربرد می باشد؛ اما غافل از اینکه عینک آفتابی زمستانی از چشمان شما در برابر خطرات محافظت می کند. اگر می خواهید تا علت این موضوع را بدانید حتما تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

نوشته های مشابه

کاهش نور مستقیم خورشید

در فصل زمستان نیز مانند فصل تابستان ، اشعه مضر خورشید چشم را تهدید می کند. وجود برف و یخ روی سطوح مختلف در فصل زمستان باعث افزایش شدت تابش نور خورشید می‌شود که می‌تواند برای چشم خطرناک باشد و باعث کاهش دید به مرور زمان گردد. استفاده از عینک آفتابی مناسب با لنزهای پولاریزه می‌تواند نور تابیده شده به چشم را به طور چشمگیری کاهش دهد.

جلوگیری از سردرد

نورآفتاب به تنهایی یکی از عوامل تحریک کننده میگرن است و می تواند باعث سردرد میگرنی شود. قرار گرفتن در معرض گرمای آفتاب می‌تواند خطرناک باشد. وقتی کسی در معرض نور آفتاب قرار می‌گیرد مردمک چشم‌ تنگ می‌شود و فرد ناخودآگاه پلک‌هایش را تا جایی که امکان دارد تنگ می‌کند تا بتواند نور ورودی به چشم را محدود کند. انقباض مداوم مردمک می‌تواند باعث ایجاد سردرد، بخصوص در ناحیه پیشانی شود. استفاده از عینک آفتابی می‌تواند به رفع سردرد و جلوگیری از آن کمک کند.

جلوگیری از پیری و زیبا ماندن پوست دور چشم

دور چشم و پوست دور پلک ها، از حساس ترین و نازک ترین نقاط پوستی صورت هستند. وقتی اثر تابش نور خورشید چشمان خود را ناخودآگاه می بندید، پوست اطراف چشم ها دچار چروک میشود؛ و پوست حساس این نقاط، دچار آسیب می شود. استفاده از عینک آفتابی در تمام فصل ها، زیبایی دور چشم های شما را حفظ می کند.

کاهش خستگی چشم

مردمک چشم ما به منظور کنترل میزان ورود نور به شبکیه گشاد یا منقبض می شود. در شرایط خاص که انعکاس نور وجود دارد مردمک ها ممکن است دچار فشار و باعث خستگی چشم و سردرد شوند. با داشتن یک عینک آفتابی خوب، می توانید این تلاش را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

کاهش اشعه UV

برف زمستانی باعث افزایش شدت تابش نورخورشید می شود.
بیشتر عینک های با کیفیت آفتابی از تمام اشعه های مضر UVA، UVB و UVC جلوگیری و از پوست ظریف اطراف چشم محافظت می کند.  بنابراین در فصل زمستان هم باید از عینک آفتابی استفاده کرد زیرا در محیط هایی که تابش نور بسیار شدید است، درست مثل روزی که آفتاب به زمین پوشیده از برف می تابد، مردمک نمی تواند به اندازه لازم کوچک شود.
در این شرایط عینک آفتابی با کاهش حجم نوری که به مردمک بازتاب می کند ازخستگی چشم و عواقب آن جلوگیری می کند.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!