تکنولوژیتلفن همراه

اگه گوشیم خیس شد چیکار کنم؟

نجات گوشی خیس شده

اگه گوشیم خیس شد چیکار کنم؟

قرارگیری در این شرایط سخت قدرت هرگونه فکر کردن را از شما سلب خواهد کرد. در این متن با انجام اقدامات مناسب یاد می گیریم که چگونه گوشی خیس شده را نجات دهیم. با ما همراه باشید.

اولین اقدام این است که گوشی را از آب دور کرده، به خاطر داشته باشید در این شرایط نباید هیچ کدام از دکمه های تلفن همراه را فشار دهید و یا اپلیکیشنی را اجرا کنید.

به سرعت دستگاه تلفن را خاموش کرده و باتری را از آن جدا کنید. هرگز گوشی تلفن را مقابل سشوار و یا اجاق گاز قرار ندهید. تراشه های داخل موبایل نسبت به حرارت بسیار حساس می باشند.

سعی کنید ذرات آب به جا مانده در گوشی را با فوت کردن از درزها خارج کنید. سپس دستگاه تلفن را در یک حوله کاغذی بپیچید و آن را دورن کیسه برنج قرار دهید.
برنج با مکش فراوان به سرعت آب را جذب کرده‌ و دستگاه را خشک می کند. برای این کار به ۲۴ ساعت زمان نیاز است بعد از آن می توانید اقدام به روشن کردن گوشی کنید چنانچه دستگاه روشن نشد مجددأ آن را داخل برنج قرار دهید.

البته قرار دادن گوشی موبایل در یک محیط گرم و تاریک مانند کابینت نیز می تواند در از بین بردن رطوبت مؤثر باشد.  اگر تمایلی از به کارگیری برنج ندارید استفاده از سیلیکا ژل برای جذب رطوبت بسیار قوی عمل می کند.

نکته:

از جمله اقدامات برای جلوگیری از وقوع خیس شدن گوشی این است که هرگز تلفن همراه خود را داخل حمام نگذارید، گاهی بخار آب داغ، همان آسیبی که آب به گوشی وارد می کند را ایجاد می کند.

قابلیت ضد آب بودن گوشی های هوشمند

امروزه قابلیت ضد آب بودن در گوشی های هوشمند تبدیل به یکی از مهمترین فاکتورها شده است. شما می توانید با استفاده از عبارت “IPXX” به مشخصات تلفن همراه خود پی ببرید.
X اول در این عبارت مربوط به ذرات جامد مانند گرد و غبار است که تا عدد ۶ وجود دارد.
X دوم مربوط به قابلیت ضد آب بودن می باشد که از مقیاس ۰ تا ۹ وجود دارد به این صورت که اگر X دوم ۰ باشد محافظت دستگاه در برابر آب وجود ندارد و اگر ۹ بود بالاترین حد حفاظت در برابر آب وجود دارد.

رایج ترین IPXX برای گوشی های هوشمند IP67 می باشد که یعنی قابلیت ضد آب این دستگاه ۷ است و این دستگاه قادر است تا عمق یک متر و به مدت زمان سی دقیقه در آب غوطه ور باشد، و برترین رتبه مربوط به IP69K می باشد که از گوشی در برابر آب با درجه حرارت بالا نیز حفاظت می کند.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!