دسته بندی نشدهسبک زندگیسلامتعلم و دانش

حفظ تناسب اندام در بارداری

چگونه در بارداری افزایش وزنتان را کنترل منیم؟

در حالی که افزایش وزن در دوران بارداری کاملا طبیعی است، اما راه های ساده ای وجود دارد که مطمئن شوید وزن زیادی اضافه نمی کنید،  اگر غذاهای سالم را انتخاب کنید و تمرینات سبک اما منظم را در زندگی روزمره خود قرار دهید،  می توانید افزایش وزنتان را کنترل کنید.ما در این مطلب نکاتی آسان را گردآوری کرده ایم که می تواند به شما در حفظ تناسب اندام در دوران بارداری کمک کند.

برای نشستن ابتدا به پهلو بچرخید


همانطور که شکم شما بزرگتر می شود، عضلات شکمتان به دلیل فشار جنین در حال رشد و تغییرات هورمونی از هم جدا می‌شوند،این تغییر کاملا بی ضرر می باشد اما باعث ناراحتی است زیرا باعث می شود شکم شما حالت قبلی اش را از دست بدهد و بعد از بارداری به شکل اولیه خود برنگردد برای اینکه این موضوع  کمتر اذیتتان کند،سعی کنید هنگامی که می‌خواهید از رختخواب بلند شوید ابتدا به پهلو بچرخید  تا عضلات شکم کمتر از هم جدا شوند.

نوشته های مشابه

بطری آب خود را در دسترس قرار دهید

نوشیدن آب کافی برای سلامت کلی شما مفید است و می تواند به شما در کنترل وزن کمک کند. هیدراته ماندن بدن در دوران بارداری بسیار مهم است، زیرا آب به تشکیل جفت کمک می کند. اگر برای نوشیدن آب کافی مشکل دارید، یک بطری را در دسترس خود قرار دهید تا هر زمان که خواستید از آن بنوشید.

از طرز فکر «خوردن برای دو نفر» اجتناب کنید

اگرچه ممکن است کنترل هوس های بارداری سخت باشد، اما نباید کالری دریافتی طبیعی خود را دو برابر کنید. در حالی که وسوسه انگیز است که فکر کنید فقط به دلیل باردار بودن می توانید هر چیزی بخورید، در واقع بدن شما از سه ماهه دوم بارداری فقط به ۳۰۰ کالری بیشتر از قبل بارداری نیاز دارد.

بیشترین وعده غذایی خود را در وعده ناهار بخورید

بارداری می تواند خسته کننده باشد و ما کاملاً درک می کنیم که چرا ممکن است در شب به شدت احساس گرسنگی کنید؛اما برای اینکه وزنتان بیش از حد نرمال بالا نرود، بهتر است بیشترین وعده‌ی غذایی خود را هنگام ناهار بخورید. خوردن یک ناهار مفصل و شامی سبک باعث می‌شود کنترل وزنتان را در دست بگیرید و به راحتی اضافه وزن پیدا نکنید.

زمانی را به ورزش اختصاص دهید

باردار بودن به این معنی نیست که باید روزهای خورا دراز کشیده و یا روی مبل بنشینید،مهم نیست که اینکار چقدر وسوسه انگیز. به نظر می‌رسد،ورزش سبک و منظم به شما کمک می کندخلق‌ و خوی خود را تقویت کرده و وزن خود را کنترل کنید. اگرچه برخی از فعالیت ها مانند بسکتبال در دوران بارداری توصیه نمی شوند،اما می توانید از پیاده روی و سایر ورزشهای سبک لذت ببرید.

نوشیدنی های شیرین را کنار بگذاری

در حالی که  هوس های بارداری  به خودی خود بی خطر است اما خوردن فست فود و نوشیدن نوشابه های شیرین به طور منظم به سلامتی شما آسیب می رساند. نوشابه ها دارای مواد مغذی کم و کالری بالایی هستند، اگر آنها را زیاد بنوشید، ممکن است اضافه وزن زیادی پیدا کنید.

منبع bright side

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. متنتون رو با فونتی درشت تر از معمول و حتی درشت تر از میان تیترها آوردید که استاندارد نیست….حتما فونت رو ریز تر بفرمایید

    آوردن منبع رو هم فراموش نکنید لطفا

    1. بله متن فونتش درشت بود و هر کار کردم درست نمیشد منتظر بودم منتشر کنید تا بتونم درستش کنم نمیدونم دیگه مشکل از گوشی من بود یا سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!