1گزیدهتغذیهسلامتعلم و دانش

تا چه مدت میتوانیم بدون غذا زنده بمانیم؟

زندگی بدون غذا

مثل آب و هوا، غذا نیز نیازی اساسی برای همه موجودات زنده است. از کوچک‌ترین حشرات تا بزرگ‌ترین جانوران، همه برای زنده ماندن به غذا احتیاج دارند. حتی گیاهان نیز نمی‌توانند مدت زیادی بدون غذا زنده بمانند. هر انسانی، بنا بر قد، وزن، سن، جنس و میزان فعالیت‌ هایش، روزانه به مقداری غذا احتیاج دارد.

بدن ما برای عملکرد صحیح و کار کردن به انرژی، منابع غذایی و آب نیاز دارد. بسیاری از سیستم های بدن ما با رژیم غذایی متنوع و مصرف آب کافی روزانه به طور مطلوب کار می‌کنند. به طور خلاصه، غذا برای عملکرد درست بدن ضرورت دارد.

اما ما تا چه مدت بدون غذا زنده می‌مانیم؟

حذف غذا و آب برای مدت زمان قابل توجهی به عنوان گرسنگی شناخته می‌شود. بدن ما بعد از یک یا دو روز بدون غذا یا آب بودن، شروع به عملکرد متفاوتی می‌کند تا میزان انرژی‌ را که می‌سوزاند کاهش دهد. درنهایت گرسنگی منجر به مرگ می‌شود.
بعضی از جانوران می‌توانند غذا را در بدنشان ذخیره کنند و تا مدت های زیادی با استفاده از این ذخیره غذایی زنده بمانند. اما انسان نمی‌تواند غذا را در معده اش ذخیره کند‌. افراد کمی وجود دارند که مدت زیادی بدون غذا زنده می‌مانند. آنگوس وارویرن اسکاتلندی تا ۳۸۲ روز بدون غذا زنده ماند. او در این مدت فقط قهوه، چای و آب می‌خورد.

تصویری از آنگوس وارویرن

زنی از آفریقای جنوبی نیز توانسته است تا ۱۰۲ روز فقط با خوردن آب معدنی زنده بماند. «استفان تیلور» اهل زلاندنو تا ۴۰ روز با روزی یک لیوان آب زنده ماند. اما اینها نمونه هایی استثنایی هستند. افراد معمولی بین یک تا سه هفته بدون غذا زنده می‌مانند.
به نظر می‌رسد یک عددِ حداقلِ مشخص، در مقیاس شاخص توده بدنی (BMI) برای بقا وجود دارد. طبق مجله Nutrition ، مردان با BMI کمتر از ۱۳ و زنان با BMI کمتر از ۱۱ نمی‌توانند زندگی خود را حفظ کنند.
بر اساس این مقاله، ترکیب بدن زنان باعث می‌شود که بتوانند مدت بیشتری در برابر گرسنگی مقاومت کنند.

 

بیشتر بخوانید:

اختلال پرخوری

چه عواملی باعث گرسنگی مکرر می‌شوند؟

چرا سکسکه می‌کنیم؟

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!