سبک زندگیسلامت

پیاده روی


پیاده روی سالم ترین ورزشی که به همه افراد با همه شرایط و هر سنی توصیه میشود و باید از نوع راه رفتن تند یا دویدن آرام باشد به طوری که تعداد ضربان قلب به ۱۰۰ تا ۱۲۰ ضربان در دقیقه برسد.
پیاده روی روشی عالی برای بهبود و حفظ سلامت جسمانی شما است.

فواید پیاده روی بر تقویت و سلامت استخوان ها

پیاده روی منظم با بهبود عملکرد بین مفاصل و تقویت ماهیچه ها باعث تقویت استخوان ها می شود. استخوان ها با افزایش سن ضعیف تر می شوند اما شما می توانید با راه رفتن و فعالیت کردن آن ها را تقویت کنید.
پیاده روی می تواند از ورم مفاصل جلوگیری کند و درد آن را کاهش دهد.

پیاده روی و بهبود گردش خون

راه رفتن به تغذیه مغز با مقادیر مورد نیاز اکسیژن و گلوکز کمک می کند ؛ همچنین سطح کلسترول بد را کاهش داده تا شریان هارا مسدود کرده و از این رو خطر ابتلا به سکته را کاهش می دهد.

پیاده روی حافظه را تقویت میکند

پیاده روی روزانه و منظم حافظه را بهبود میبخشد. همچنین تحقیقات نشان میدهد که ترینات بدنی به افزایش اندازه هیپوکامپ کمک میکند ، درحالی که یک زندگی بی تحرک باعث کاهش هیپوکامپ می شود.

پیاده روی موثر در کاهش وزن

ورزش علاوه بر اینکه کمک می‌کند طول عمر بیشتری داشته باشید و سالم‌تر بمانید، می‌تواند برای کاهش و حفظ وزن کم شده نیز مفید باشد. پیاده‌روی، کالری بدن را مصرف می‌کند و کاملاً مشخص است که شما برای کاهش چربی نیاز به سوزاندن کالری‌ بیشتری نسبت به آنچه مصرف می‌کنید، دارید. بدن شما برای تمام واکنش‌های شیمیایی پیچیده که به شما اجازه حرکت کردن، تنفس، فکر کردن و… را می‌دهد به انرژی نیاز دارد. نیاز روزانه کالری از فردی به فرد دیگر متفاوت است به همین دلیل تاثیر پیاده روی در لاغری در افراد مختلف، متفاوت است. افرادی که ازنظر فعالیت فیزیکی فعال‌تر هستند، کالری بیشتری را می‌سوزانند. پیاده‌روی برای لاغری بسیار مؤثر بوده و ریسک بیماری‌ها را نیز کاهش می دهد.

 

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. ممنون مطلب خوبی بود فقط جمله زیر نفهمیدم
    “همچنین سطح کلسترول بد را کاهش داده تا شریان هارا مسدود کرده و از این رو خطر ابتلا به سکته را کاهش می دهد.”
    یعنی مسدود شدن شریان ها باعث کم شدن احتمال سکته میشه؟؟؟ یا بر عکسش درسته؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!