دسته بندی نشده

معروف ترین خیابان های تهران

خیابان لاله زار

خیابان لاله زار که در عهد قاجار نماد نوگرایی و هنر در ایران بوده است، از آن سال‌ها تا کنون با نام شانزه‌لیزه تهران هم شناخته می‌شود. این خیابان یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌های تهران محسوب می‌شود که از جنوب به میدان امام خمینی و از شمال به خیابان انقلاب اسلامی می‌رسد.
خیابان لاله‌زار به دستور ناصرالدین شاه پس از بازگشت از سفر خارجه با هدف تاسیس شانزه‌لیزه ایرانی بنا شد. گراند هتل، کافه‌ها، تماشاخانه‌ها، سینماها و خانه‌های تاریخی بسیاری در این خیابان وجود داشتند که نشانه‌ای از هنر و فرهنگ تهران قدیم بودند. این خیابان در حال حاضر به عنوان یکی از خیابان‌های تاریخی ایران میزبان گردشگران بسیاری است که به تاریخ و فرهنگ این میراث بر جای مانده از تهران قدیم علاقه دارند.

 

خیابان سی تیر

خیابان سی تیر یکی از خیابان هایی است که نام آن به گوش افراد بسیاری از سراسر جهان رسیده است. این خیابان نسبت به سایر خیابان های موجود در پایتخت کاملا متفاوت می باشد و وجود تعداد بسیار زیادی از دکه ها نمای آن را به کلی تغییر داده است.

 

خیابان انقلاب

خیابان انقلاب به عنوان یکی از شلوغ ترین و معروف ترین خیابان های تهران شناخته می شود. این خیابان که پر از فروشگاه های بزرگ و کوچک است و دانشگاه تهران نیز در آن قرار گرفته است، یکی از بهترین خیابان های تهران برای پیاده روی است. اگر شما هم عاشق کتاب و نوشت افزار هستید، به شما توصیه می کنیم که حتما یک روز به خیابان انقلاب تهران بروید و در آن قدم بزنید. توصیه دیگرمان به شما این است که اگر گذرتان به خیابان انقلاب افتاد، یک سر به شیرینی فروشی  فرانسه که یکی از قدیمی ترین قنادی های تهران است، بزنید و خودتان را به خوردن یک شیرینی خامه ای خوشمزه دعوت کنید.

 

خیابان ولیعصر

بی‌تردید خیابان ولیعصر، یکی از معروف ترین خیابان های تهران و حتی ایران و خاورمیانه است. این خیابان بلندترین خیابان خاورمیانه محسوب می‌شود و حدود ۱۸کیلومتر طول دارد. تهران حدود ۳۰ کیلومتر عرض دارد و این یعنی به واسطه خیابان ولیعصر می‌توانید دو سوم از عرض تهران را پشت سر بگذارید. خیابان ولیعصر از میدان راه آهن تهران آغاز می‌شود و تا خود میدان تجریش ادامه دارد؛ یعنی از جنوبی‌ترین نقطه تهران، به شمالی‌ترین نقطه تهران راه پیدا می‌کند. پیمودن این مسیر حدود یک ساعت زمان می‌برد و در طول این مسیر می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری متعدد دیدن کنید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. خیلی ممنون عالی بود واقعا هرچند میشد خیابان های بیشتری مثل آزادی، شریعتی و غیره رو هم اضافه کرد…ضمنا خیابون ولیعصر پیاده محاله یک ساعته طی بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!