تغذیهسبک زندگی

طرز تهیه سالاد اُلویه ساده و خوش مزه، بدون نخود فرنگی

 سالاد الویه نوعی غذای روسی و سالادی سرد است که در ایران به اسم الویه و در اروپا و آمریکای لاتین به اسم سالاد روسی معروف و شناخته شده است؛ این غذا را می توان در هر وعده ای ( صبحانه، ناهار، شام) با لذت تهیه و میل کرد.

این سالاد از جمله غذاهایی است که می توان برای آن دستور های زیادی نوشت و انواع الویه با طعم و مزه های مختلف تهیه کرد. پس اولین نکته در تهیه ی این غذای دوست داشتنی، توجه به سلیقه ی خود و اعضای خانواده است. دومین نکته در تهیه ی آن این است که خیلی به موجود بودن تمام مواد در منزل اصراری نداشته باشید و مطمئن باشید می توانید با موادی که در خانه هست یک سالاد الویه ی جدید و در عین حال خوش مزه تهیه کنید.

تذکر: این دستور غذایی مطابق با آنچه تصاویر آن در ادامه آمده، ارائه شده است.

مواد مورد نیاز برای ۴ نفر مقدار لازم
سیب زمینی ۱۲ عدد کوچک
تخم مرغ ۳ عدد، اگر محلی بود ۴ عدد
کالباس ۶ ورقه ( پیشنهاد می شود از ۴ تا ۶ ورقه استفاده نمایید)
خیارشور ۴ عدد متوسط برای سالاد و یک عدد کوچک برای تزیین
سس مایونز به مقدار دلخواه

ابتدا سیب زمینی ها و تخم مرغ ها را آب پز کنید. بهتر است در صورت امکان از تخم مرغ محلی که سالم تر است استفاده نمایید. انتخاب کوچک ترین سیب زمینی ها برای پختن به این منظور است که سرعت آب پز شدن آن ها بیشتر بوده و غذای شما زودتر آماده خواهد شد.

پس از آب پز کردن سیب زمینی و تخم مرغ ها، می توانید از روش های زیر یک مورد را انتخاب نمایید:

  1. آن ها را با دستگاه خرد کن، به حالت پوره در آورید.
  2. آن ها را با رنده ی ریز رنده کنید.
  3. آن ها را با گوشت کوب بکوبید.

ما در این جا سیب زمینی ها را با گوشت کوب کوبیدیم و تخم مرغ ها را رنده کردیم. علت رنده کردن تخم مرغ ها این است که شاید خیلی خوب و راحت با گوشت کوب، کوبیده نشوند.

حالا خیارشور ها را نیز رنده کنید. می توانید مقداری از آن را برای طعم دادن به غذا رنده کنید، مقداری را هم به صورت نگینی ریز کنید تا زیر دندان بیاید، به سلیقه ی شخصی شما بستگی دارد. ما در این جا آن ها را کاملا رنده کرده ایم.

ورقه های کالباس را با چاقو ریز خرد کنید. می توانید به جای استفاده از کالباس از مرغ استفاده نمایید. استفاده از مرغ برای سلامت شما نیز بهتر خواهد بود. اگر از طعم کالباس در این غذا خوشتان می آید، می توانید هنگامی که مرغ استفاده می کنید، دو حبه سیر هم به صورت ریز رنده کنید و به سالاد اضافه نمایید، طعم حاصل مشابه طعم کالباس خواهد بود؛ در عین حال غذای شما نیز مفیدتر شده است.

در این مرحله سیب زمینی های کوبیده شده، تخم مرغ ها و خیارشور های رنده شده و کالباس های خرد شده را با هم مخلوط نمایید. در استفاده از این مواد کاملا مختارید و می توانید آن ها را مطابق با میل خود کم و زیاد کنید. بعد از مخلوط کردن همه ی مواد با هم، زمان اضافه کردن سس مایونز می رسد. سس را قاشق به قاشق به مواد اضافه نمایید تا زمانی که احساس کردید سالاد شما خیس شده و طعم مطبوعی دارد.

در پایان با مواد موجود در منزلتان، همچون گوجه، خیارشور، سبزی و … می توانید آن را زیبا تزیین کنید.

نکات کمک کننده یا فوت کوزه گری در تهیه ی الویه:

  1. استفاده از ماست شیرین مایع به جای سس هم گزینه ی خوبی می تواند باشد تا غذای شما سالم و مفید تهیه شود.
  2. استفاده از هویج یا زردک پخته در این غذا، طعم بسیار خوبی به آن می دهد که به علت موجود نبودن در منزل، ما از آن استفاده نکردیم.
  3. برخی در پایان کار مقداری فلفل سیاه و نعناع خشک هم به آن اضافه می کنند که کاملا اختیاری است.
  4. توجه کنید که طعم خیارشورهای شما اهمیت زیادی دارد؛ اگر خیلی خوش مزه نیستند می توانید از مقدار کم تری استفاده نمایید.
  5. اگر در منزل نخود فرنگی داشتید، می توانید آن ها را پخته و در پایان کار به موادتان اضافه نمایید.
  6. تهیه ی سالاد الویه فقط با سیب زمینی، خیارشور، تخم مرغ و سس هم بسیار ساده و خوش مزه است. (مخصوص افرادی که سبزی خوار هستند و نمی خواهند از مرغ و کالباس استفاده کنند)

امیدواریم مطالعه ی مطلب بالا برای شما مفید بوده باشد و بتوانید یک سالاد لذیذ و خوش مزه و در عین حال (اگر به جای کالباس و سس از مرغ و ماست استفاده کنید) سالم تهیه کرده و در کنار خانواده ی عزیزتان نوش جان کنید.

نوشته های مشابه

‫۳ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!