روانشناسیسبک زندگی

سعی نکنید همسرتان را تغییر دهید

سعی نکنید همسرتان را تغییر دهید

خیلی از افراد دوست‌دارند رفتار همسرشان را به‌هر نحوی که شده تغییر دهند. اما این کار بسیار بیهوده است. چون هیچ‌نتیجه‌ای ندارد.

نوشته های مشابه

هرکدام از شما در دو خانواده متفاوت تحت تربیت بوده‌اید و مسلما تفاوت‌هایی با یکدیگر دارید. وقتی می‌خواهید ازدواج کنید باید ملاک‌هایی را در نظر بگیرید و بهترین فرد را انتخاب کنید، اما باز هم نباید توقع داشته باشید که او از هر لحاظ با شما برابر باشد. چنین چیزی اصلا امکان ندارد‌.
اگر بخواهید همدیگر ‌را تغییر دهید فقط اضطراب و اختلاف میانتان به‌وجود می‌آید.

راهکارهایی در این‌باره عرض می‌کنم، امیدوارم مفید باشد.

صبور باشید
– اگر تفاوت‌هایی که با همسرتان دارید، آزارتان می‌دهد، باید کمی صبر کنید. هیچ‌انسانی نمی‌تواند رفتار و تفکر چندساله‌اش را در چند روز تغییر دهد. به‌طور غیر مستقیم اشاره کنید که همسرتان متوجه شود این رفتارش را نمی‌پسندید. باز هم تاکید می‌کنم، غیرمستقیم.

آرامش‌ خود را حفظ کنید
– هیچ‌‌زمان به‌خاطر اختلافاتی که دارید عکس‌‌العمل نادرست نشان ندهید. مسلما عصبانی می‌شوید اما سعی کنید خودتان را کنترل کنید. وقتی می‌دانید که نمی‌توانید مدیریتی روی رفتارتان داشته باشید، سکوت کنید و یا اگر امکانش بود مکان را ترک کنید و بعدا، زمانی که حال خوبی داشتید راجع‌به‌آن صحبت کنید.

اختلافات را در ذهن مرور نکنید
– به‌هیچ‌عنوان مشکلاتی که با همسرتان دارید را مرور نکنید. اگر به‌صورت مداوم به‌آن‌ها فکر ‌کنید، در ناخود‌آگاه ذهن ثبت می‌شوند و رفته‌رفته روی رفتار با همسرتان تاثیر می‌گذارند.

با هم‌دیگر صحبت کنید
– در زمان مناسب در ارتباط با این‌موضوعات صحبت کنید. برای هم‌دیگر بگویید که مثلا من فلان رفتار را نمی‌پسندم. تمام این‌ها باید با لحنی درست و دوستانه باشد. شاید اگر همسرتان این موضوع‌را بداند خودش برای تغییر رفتارش اقدام کند.
ولی در قدم اول خودش باید چنین چیزی را بخواهد، در غیر این صورت تلاش شما نتیجه‌ای ندارد.

به‌روان‌شناس مراجعه کنید
– اگر این تفاوت‌ها بیش‌از اندازه اذیتتان می‌کند، به‌یک روان‌شناس مراجعه کنید و موضوع را با او در میان بگذارید. او یک فرد بی‌طرف است و طبق اصول درست می‌تواند شما را راهنمایی کند.

موفق باشید.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!