دسته بندی نشده

حقایق عجیب درباره اهرام مصر

اهرام مصر یکی از عجایب هفتگانه ی جهان هستند که معماری و نوع ساخت هوشمندانه آن ها همیشه برای بشر جای سوال بوده است. این اهرام در دورانی که مصر در اوج قدرتش بود و یکی از قدرتمندترین و ثروتمندترین تمدن های جهان بود، ساخته شده اند. دانشمندان و محققین در طول قرن ها تلاش می کردند تا متوجه شوند، چگونه و چه زمانی دقیقا این اهرام ساخته شدند. نظرات و حرف های زیادی در مورد اهرام مصر وجود دارد. باستان شناسان هر روز کشف تاره ای پیدا می کنند، اما هنوز هم بخش اعظمی از انها  به صورت راز باقی مانده است.

معروف ترین هرم مصر

هرم بزرگ جیزه ،مشهورترین، اولین و قدیمی‌ترین هرم مصر است. جالب است بدانید که تا امروز در سراسر مصر بالغ بر صد هرم کشف شده اما اکثریت گردشگران تنها عازم کرانه غربی نیل می‌شوند تا سه‌گانه‌ای به محوریت هرم جیزه را مشاهده کنند. در نظر داشته باشید که این هرم تنها عضو باقیمانده از هفت شگفتی معروف تاریخ بشر است و اگر تا به امروز برنامه‌ای برای دیدنش نداشته‌اید، امسال وقت تجدید در برنامه‌های سفر است. درباره سایر اهرام، ارتفاع، تاریخ ساخت و قصه‌های عجیب و غریب هر کدام، راهنمای تور مصر توضیحات لازم را زیر آفتاب داغ قاهره ارائه خواهد داد و ما در اینجا حوصله شما را با اعداد و ارقام سر نمی‌بریم.

سن واقعی هرم بزرگ

لوح سنگی که قرن ۱۹ در جیزه پیدا شد می گوید خوفو دستور داده مجسمه ابوالهول بازسازی شود نه اینکه ساخته شود. شیارهای روی بدنه ابوالهول نشان می دهد ساخت آن مربوط می شود به ۸۰۰۰ سال پیش. با توجه به بازسازی شدن این مجسمه در سال ساخته شدن آن همچنان شک است.

اهرام مصر در مسیر ستارگان

شاید این را ندانید اما در مصر حدوداً ۱۳۸ هرم در اماکن مختلف کشف شده است که هم ساخت این اهرام بسیار شگفت‌انگیز بوده هم محل قرارگیری‌شان. تمام اهرام مصر به نوعی مرتبط با محل قرارگیری ستاره‌ها ساخته شده‌اند.

احتمال حضور فرازمینی ها در زمان آخناتون

آخناتون یکی از فراعنه مصر به طور بالقوه یکی از بزرگترین نوآوران دینی در تاریخ بشر بود. او توانست مصر را از یک جامعه بت پرست به جامعه ای توحیدی تبدیل کند و به عقیده ی بسیاری از کارشناسان این کار بدون وجود قدرتی ماورایی غیر ممکن بوده است. در اشعار به جا مانده از آن دوران نشانه هایی از گفتمان آخناتون با فرازمینی ها وجود دارد. برخی پا را فراتر گذاشته و خود آخناتون را یکی از فرازمینی ها می دانند اما برخی دیگر معتقدند او از قدرت فرازمینی ها بهره می برده است.

علت نوک تیز هرم ها 

در فرهنگ مصر باستان، پادشاهان به عنوان موجودات الهی تلقی می شدند. زمانی که طراحی مکان استراحت ابدی آنها فرا رسید، اهرام  با ضلع های زاویه دار ساخته شدند تا از پرتوهای خورشید استفاده کند. آنها معتقد بودند که این امر به روح پادشاه کمک می کند تا به آسمان ها صعود کند.

 

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. خیلی مطلب عالی ای بود هرچند دلیل اون لینک آخر رو نفهمیدم…اگه قصدتون اینه منبع رو ذکر کنین لینک ندین اخر مطلب بنویسید منبع چه سایتی هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!