روانشناسیسبک زندگی

مهارت‌های زندگی مشترک

مهارت‌های زندگی مشترک

زندگی مشترک مثل خیلی از چیز‌ها نیاز به‌مراقبت دارد. باید آن را حفظ کنید تا آسیبی نبیند‌. نمی‌شود که شما بنشینید و منتظر باشید که یک زندگی بی‌نظیر برایتان فراهم شود، باید بخواهید و مهم‌‌تر از همه تلاش کنید.

نوشته های مشابه

خیلی از افرادی که با همسرشان به‌مشکل برمی‌خورند، مهارت‌های زندگی مشترک را نمی‌دانند. هر محیطی یک قانونی دارد. تابه‌حال شده در کتابخانه بگویند، هرکس هرکاری دلش خواست انجام دهد؟
صد‌درصد خیر. آن محیط برای مطالعه کردن است و باید ساکت باشد. هر فرد که وارد کتاب‌خانه می‌شود، توقع یک محیط آرام را دارد. اگر سروصدا باشد و اذیت شود، مسلما دیگر به‌آن‌جا نمی‌آید.

زندگی مشترک هم یک قوانینی دارد، البته این قوانین اجباری نیستند، فقط افرادی به‌آن توجه و عمل می‌کنند، که یک زندگی ایده‌آل می‌خواهند.

راهکارهایی در این‌باره عرض می‌کنم، امیدوارم مفید واقع‌ شود.

_ همسرتان را با دیگران مقایسه نکنید
در هیچ‌شرایطی خصوصیات همسرتان را با دیگران مقایسه نکنید، انسان‌ها برابر نیستند‌، باید این را درک کنید، که هر فرد خوبی‌ها و بدی‌هایی دارد. مقایسه همسرتان با دیگران، روی ذهن شما تاثیر می‌گذارد و باعث می‌شود با گذشت زمان رفتارتان تغییر ‌کند.

گذشته‌را فراموش کنید
خاطرات بد گذشته را مرور نکنید. اگر قبلا اتفاقی افتاده که باعث ناراحتی‌ شما شده، نباید انقدر روی آن متمرکز شوید. گذشته و اشتباهات یکدیگر را فراموش کنید، سعی کنید آن‌ها را از حافظه خود پاک کنید و هیچ‌وقت بازگو نکنید. این غیرممکن است که دو فرد هیچ‌مشکلی با یکدیگر نداشته باشند، مهم‌این است که با رفتارتان سعی کنید مشکلات‌را به‌حداقل برسانید.

 به‌تنهایی یکدیگر احترام بگذارید‌
زمانی که همسرتان دوست‌دارد تنها باشد، به‌نظرش احترام بگذارید. گاهی اوقات انسان به‌تنهایی نیاز دارد، پس رفتار هم‌دیگر را درک کنید. افرادی که این قانون را رعایت نمی‌‌کنند، پس از مدتی از یکدیگر خسته می‌شوند. در همه‌چیز به‌تعادل نیاز است، حتی با هم بودن.

 باهم‌دیگر صحبت کنید
ارتباط و گفت‌وگو با همسرتان را در اولویت قرار دهید. صحبت کردن باعث می‌شود ارتباط قوی‌تری با یکدیگر داشته باشید‌. اگر باهم حرف نزنید، مشکلات کوچک رفته‌رفته به مشکلات بزرگ تبدیل می‌شوند.

برقرار باشید‌.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!