روانشناسیسبک زندگیعلم و دانش

رفتار شناسی با زبان بدن

با استفاده از این نکات می‌توانید تصمیم بگیرید به چه کسانی اعتماد کنید.

صرف نظر از مکالمه، افراد همیشه نمی توانند پیامی را که بدنشان منتقل می کند کنترل کنند. درک اصول اولیه زبان بدن می تواند به شما کمک کند قبل از اینکه وقت و تلاش خود را برای ارتباط با یک شخص بگذارید، نکات منفی او را شناسایی کنید؛نکته‌ی مهم تر این است که شما باید بین خجالتی و کم حرف بودن یا دروغ گو بودن طرف مقابل تفاوت قائل شوید و بتوانید تشخیص دهید که چه کسی دروغ میگوید و یا چه کسی با شما صادق است.

از تماس چشمی اجتناب می کنند 

جا به جایی چشم ها همیشه نشانه‌ی این نیست که کسی دروغ می گوید،اما اگر متوجه شدید که فرد دائماً نگاهش را از شما میدزد و اغلب چشمانش به سمت چپ یا راست بالای چشمانش در حال حرکت است ممکن است در حال دروغ گفتن باشد البته نباید این نگاه را با نگاه به پهلو اشتباه بگیرید زیرا که مردم برای اینکه چیزی را به یاد بیاورند هم به پائین نگاه میکنند،برای مطمئن شدن از راست گفتن طرف مقابل می توانید از او بیشتر سوال بپرسید یا او را وادار کنید قسمتی از حرفی که زده است را دوباره تکرار کند.
برای مثال شما می توانید از جمله‌ی “پس گفتی که “استفاده کنید، این جمله کمک میکنندطرف مقابل حرف خود را تکرار کند و اگر شما تغییری در آن حس کردید خب او ممکن است در حال دروغ گفتن باشد.

همیشه سرشان با موبایل گرم است و با شما ارتباط نمیگیرند

اگر می‌بینید که چشم‌های شخصی در تمام طول روز به صفحه‌ی موبایلش دوخته شده، یعنی او از چیزی می‌ترسد یا نگران است پیام‌هایی از شخص دیگری در هر زمان ظاهر شود. اگر شریک یا دوست شما به طور ناگهانی  رفتارش تغییر کرد و عادت به این کار کرد می تواند نگران کننده باشد. به عنوان مثال، اگر  در زمان صرف غذا در برقراری ارتباط با شما ضعیف هستند و دائماً موبایلشان را چک می‌کنند، سعی کنید مراقب کاری باشید که انجام می‌دهند و در صورت نیاز با آنها مقابله کنید.

پلک زدن سریع ممکن است نشان دهنده ناراحتی آنها باشد

پلک زدن طبیعی است اما به پلک زدن غیرعادی توجه کنید، جایی که فرد خیلی زیاد یا خیلی کم پلک می زند. پلک زدن مکرر نشان  دهنده‌ی دروغ گفتن میباشد،فردی که در هنگام مکالمه پشت سر هم پلک میزند یا دارد از رویا پردازی هایش می‌گوید یا در حال سر هم کردن یک دروغ است؛پس هنگام مکالمه حواستان به چشمان طرف مقابل باشد،برای مثال اگر در یک برنامه‌ی شعبده بازی حضور داشته باشید می‌بینید که شعبده‌باز آرام و آهسته  تر از حد معمول پلک میزند در واقع این کار کمک میکند ذهن مخاطب باور پذیری بیشتری داشته باشد و ترفندی برای جلب اعتماد است.

دست‌ها و پاهای خود را روی هم می گذارند تا توجه را از خود دور کنند

۵۵ درصد مکالمه ما غیرکلامی است، دست ها و پاها بخش بزرگی از آن هستند. روی هم گذاشتن  دست ها می تواند نشان دهنده حالت دفاعی یا محافظت از خود باشد، در حالی که روی هم گذاشتن پاها می تواند نشان دهنده ناراحتی از کسی باشد. نشانه های ظریفی مانند باز شدن بیش از حد بازوها نیز ممکن است باعث شود فرد  فرمانبرتر به نظر برسد.مردم اغلب ناخواسته از  زبان بدن استفاده می کنند تا توجه را از خود دور کنند.

بیش از حد با دستان خود اشاره می کنند

احتمالا خیلی از مردم هنگام صحبت کردن  دست‌هایشان را تکان می‌دهند،دلیل این کار تاکید بر نکات مهم گفتگویشان  می‌باشد و حواس اطرافیان را درگیر صحبتشان  می‌کند، با این حال، درست مانند هر چیز دیگری، حرکات دست وقتی در حد اعتدال انجام شود، مشکلی ندارد، در واقع تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۱۵ نشان داد استفاده بیش از حد  دست ها در مکالمه باور پذیری فرد را پایین می آورد این گفته زمانی صحیح می باشد که حرکات فرد مقابل با حرف هایش تطابق نداشته باشد که این یعنی نمی داند چه می گوید.در حالت ایده آل نگه دست ها باید در سطح کمر باشد و به صورت کنترل شده حرکت کند ،مکث در هنگام مکالمه حرکات دست ها را نیز کاهش میدهد.

صدای آنها هنگام صحبت بالا و پایین می‌رود

به تغییرات صدا در طول مکالمه توجه کنید. دروغگوها اغلب  باصدای بلندتری نسبت به صدای عادی صحبت می کنند.
اگرچه  که بلندی صدا دلیل بر دروغ گفتن نیست، اما شما میتوانید با کنار هم گذاشتن برخی از این رفتارها  راستگو بودن یا دروغ گو بودن طرف مقابل را تشخیص دهید.

https://brightside.me/inspiration-psychology/7-body-language-flags-that-can-help-you-decide-if-you-can-trust-someone-805075/

منبع :bright side

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. “در حالت ایده عال نگه دست ها باید در سطح کمر باشد و به صورت کنترل شده حرکت کند”….املای درستش ایده آل هست
    مطلبتون برچسب و منبع نداره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!