پوشاکسبک زندگی

۷ نکته در مورد انتخاب عینک آفتابی مناسب برای شما

چطور عینک دودی مناسب انتخاب کنیم؟

خرید یک عینک آفتابی جدید فراتر از اشکال مختلف صورت و محافظت از چشمان شما در برابر نور خورشید است. ما در این مقاله شما را راهنمایی می‌‌کنیم تا بهترین عینک آفتابی را انتخاب کنید و از آنها نهایت استفاده را ببرید.

۱٫ میزان محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش را بررسی کنید

هر عینک آفتابی باکیفیت دارای برچسبی است که روی آن ۱۰۰% محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش یا UV 400 نوشته شده است. این عینک ها بهترین محافظت را برای چشمان شما فراهم می‌کنند. بنابراین هرگز فراموش نکنید که قبل از خرید عینک آفتابی به برچسب آن نگاه کنید.

۲٫ بررسی کنید که آیا نور را به اندازه کافی مسدود می‌کند یا خیر

وظیفه اصلی عینک آفتابی محدود کردن نور از نفوذ به لنز است. برای آزمایش این موضوع، عینک را بزنید و در آینه نگاه کنید. اگر می‌توانید چشمان خود را از طریق عدسی ببینید، پس این عینک مناسب شما نیست.

۳٫ عینک متناسب با فرم صورت خود بخرید

پس از اینکه کیفیت عینک را تأیید کردید، زمان آن رسیده است که عینک آفتابی بخرید که به خوبی با فرم صورت و خطوط شما مطابقت داشته باشد. در اینجا انواع فریم های عینکی که باید به دنبال آنها باشید بررسی کرده ایم:

بیضی: همه فریم ها در این شکل صورت شگفت انگیز به نظر می‌رسند، اما فریم های مستطیلی ایده آل ترین برای شما هستند.

قلب: فریم‌های رنگ روشن با لبه های نازک در این شکل از چهره واقعاً جذاب به نظر می‌رسند.

مربع: فریم های گرد، بیضی، چشم گربه ای یا پروانه ای مناسب ترین فریم ها برای این شکل از صورت هستند.

گرد: برای چنین اشکال صورتی، به سبک های مستطیلی و کلاسیک نگاه کنید.

مثلثی: صورت های مثلثی به خوبی با فریم های چشم گربه‌ای و هوانورد هماهنگ می‌شوند.

مستطیلی: فریم های عمیق و پهن، مانند فریم های گرد این نوع چهره را متعادل جلوه می دهند.

۴٫ رنگ لنز را نیز در نظر بگیرید

اکنون که فریم هایی را برای شکل صورت خود انتخاب کرده اید، زمان آن رسیده است که رنگ لنز را انتخاب کنید. در اینجا چند مورد برای انتخاب وجود دارد.

خاکستری: این رنگ برای رانندگی و فعالیت در فضای باز مناسب است. اگر در مناطق آفتابی زندگی می کنید، این لنز ها برای شما ایده آل هستند.

قهوه ای/کهربایی: اگر می خواهید به فواصل دور نگاه کنید، مانند زمانی که ورزش هایی مانند گلف انجام می دهید، چنین رنگ هایی مناسب هستند. اما زدن آنها در هوای ابری توصیه نمی شود، بنابراین هنگام رانندگی از آنها استفاده نکنید.

قرمز/صورتی: این رنگ ها برای فعالیت های ورزشی زمستانی بهترین هستند، زیرا به تنظیم کنتراست اطراف شما کمک می کنند. همچنین، آنها برای کاربران کامپیوتر و گیمرها ضروری است زیرا نور آبی را مسدود می کنند و فشار چشم را کاهش می دهند.

آبی: این لنزها برای شرایط زمستانی نیز مناسب هستند، بعلاوه وقتی آنها را میزنید ظاهری واقعا شیک به شما می‌دهند.

زرد: اگر درگیر فعالیت هایی هستید که نیاز به تمرکز بر روی نور کم و شرایط آب و هوایی مه آلود دارند، لنزهای زرد انتخاب مناسبی هستند. آنها یک انتخاب عالی برای خلبانان، بازیکنان تنیس، تیراندازان هدف، کاربران کامپیوتر، گیمرها و بسیاری دیگر هستند.

۵٫ در مورد پلاریزاسیون بیاموزید

عینک آفتابی پلاریزه، تابش نور خورشید را هنگامی که از سطوح صاف مانند آب بازتاب می‌کند، قطع می‌کند. اطمینان حاصل کنید که این عینک ها در برابر اشعه ماوراء بنفش نیز از چشم شما محافظت می‌کنند.

۶٫ مراقب لنزهای تیره تر باشید

 

چنین لنزهایی ممکن است باعث شوند فکر کنید هر چه تصاویر تیره تر باشند، بهتر است. عینک آفتابی باید محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش را به شما ارائه دهد، مهم نیست که رنگ ها چقدر تیره به نظر می‌رسند.

۷٫ لنزهای فتوکرومیک را امتحان کنید

 

هنگامی که این لنزها در معرض نور روشن قرار می گیرند، به طور خودکار تیره می شوند. به علاوه، هنگامی که در شرایط نور کم قرار می گیرند شفاف تر می شوند. از آنجایی که این شیشه ها در دسته جاذب اشعه ماوراء بنفش قرار دارند، چند لحظه طول می کشد تا با تنظیمات نوری مختلف سازگار شوند.

 

منبع: ترجمه شده از سایت ۵minutecrafts.site

 

 

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. “اگر می خواهید بتوانید به فواصل دور نگاه کنید،”…..بتوانید اضافه هست
    در مجموع مطلب بسیار خوبی بود و کاملا کاربردی
    همچنین سال نوتون هم به مبارکی و خوشی باشه انشاالله

    1. بله ویرایش میکنم، خیلی ممنون همچنین سال نوی شمام مبارک انشاءالله سال خوبی داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!