روانشناسیسبک زندگی

مدیوم به‌چه‌معناست؟

مدیوم کیست؟

در [روان‌پزشکی] به فردی که واسطه یا رابط افراد، برای ارتباط با ارواح می‌شود، مدیوم می‌گویند.

استفاده از این افراد مثل این است که ما از مسئول بی‌سیم بخواهیم حرف‌های ما را به‌‌کسی برساند.

در زمینه روح‌شناسی ادعا می‌شود، که مدیوم‌ها نیروی فوق‌العاده‌ای دارند، و این نیرو به آن‌ها کمک می‌کند که بتوانند با ارواح ارتباط‌سازی کنند.
البته این‌را هم بگویم که کلمه مدیوم یک اصطلاح جدید است؛ این‌کار در گذشته هم بوده، و در بعضی فرهنگ‌ها به این افرد [کاهن] می‌گفتند.

با تمام این‌ها، تجربه نشان داده که این موضوع ادعایی قطعی محسوب نمی‌شود.
اکثر افراد برای سودجویی خود را مدیوم معرفی می‌کنند.

این کار ممکن است!
اما فقط از عهده افرادی برمی‌آید، که قدرت روحی بسیاربالایی داشته باشند؛ نه‌اینکه هر فرد از راه رسید خود را مدیوم معرفی کند و ادعایش درست باشد‌.

در بعضی منابع گفته شده، که در سال ۱۸۷۵ میلادی؛ انجمن فیزیک، وابسته به دانشگاه [سنپترزبورک] مجموعه‌ای را مامور کرد تا در ارتباط با احضار ارواح تحقیق کنند و نتیجه‌اش را اعلام کنند. این مجموعه بعد از برسی‌های بسیار اعلام کرد که احضار ارواح به‌دلیل حرکات ناخودآگاه یا اشتباهات درون انسان است و احضار ارواح فقط یک ادعاست!

*یک دلیل دیگر که شاید قانع کننده باشد:

واعظ مشهور، مرحوم محمد‌تقی فلسفی می‌گویند:

[در یکی از جلسات احضار ارواح، حضور داشتم. هر یک از حاضران به نوبت نزد مدیوم می‏‌رفت و می‏‌گفت: روح فلانی شخص را حاضر کن. وی نوشته‌‏ای را در سوراخ میز می‏‌گذاشت و با چرخاندن چرخ دنده به داخل میز می‌‏برد و بعد از چند دقیقه، نوشته‌‏ای از آن ظاهر می‌‏شد که مثلاً روح عموی شما حاضر شده است و به شما سلام می‌‏رساند و جویای حال شما است.
از هیچ یک از آنچه مشاهده کرده بودم، قانع نشدم که پاسخ سؤال‏‌ها مربوط به روح است، تا نوبت به من می‌‏رسید. گفتم: روح حکیم ابوالقاسم فردوسی، شاعر نامدار ایران را برای من احضار کن. مدیوم نوشته‏‌ای به میز سپرد و بعد از پنج دقیقه چرخ دنده را چرخاند و کاغذی از آن ظاهر شد که نوشته بود: جناب آقای محمد تقی فلسفی! روح حکیم ابوالقاسم فردوسی این‌جا حضور دارد و به شما سلام می‏‌رساند.
من گفتم: با این نوشته قانع نشدم که روح فردوسی حاضر شده است. می‌خواهیم از او سؤالی کنم. مدیوم گفت: وقت شما تمام شده است. باردیگر، در نوبت قرار بگیر تا نوبت تو فرا برسد. نوبت که به من رسید، یک صفحه نوشته به او دادم و گفتم: این را بده به روح حکیم ابوالقاسم فردوسی تا به صورت نظم، همانند شاهنامه درآورد. می‏‌دانستم که این مدیوم نمی‏‌تواند مانند فردوسی شعر بسراید. کاغذ را در سوراخ میز گذاشت و چرخ دنده را چرخاند و بعد از گذشت ده دقیقه، با ناراحتی تمام کاغذی را از میز بیرون آورد که نوشته بود: جناب آقای فلسفی! روح حکیم ابوالقاسم فردوسی از این سؤال شما ناراحت شده و قهر نموده و از این‌جا رفته است]

با توجه به چیز‌هایی که گفته شد، نتیجه می‌گیریم احضار ارواح توسط مدیوم‌ها به‌صورت پی‌در‌پی بیشتر یک شیطنت است و اغلب افراد ساده‌لوح تحت‌تاثیر آن قرار می‌گیرند.

موفق باشید‌.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. کطلب خوب و جذاب و تاثیرگذاری بود فقط کمی در توضیحاتش باید بیشتر رو این موضوع کار می کردید که آیا از اساس ارتباط با ماوراالطبیعه جعل و فریب است یا ممکن است افرادی باشند که با نیروهای خاصی قدرت برقراری این ارتباط ها را دارا هستند

    1. درسته، در متن اشاره شد، که این کار ممکن هست اما فقط توسط افرادی که قدرت روحی بالایی دارند. و مجدد گفته شد بعضی برای سودجویی خودشون رو مدیوم معرفی می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!