دسته بندی نشده

دست به سینه شدن یعنی چی؟

بسیارى از مردم ادعا دارند که عادت به جمع کردن دست‌هاى خود نموده‌اند زیرا وضعیت راحتى است. ولى در واقع هر حرکتى اگر رفتار متناسب با آن را داشته باشید، به شما احساس راحتى مى‌دهد، به‌عبارت دیگر اگر شما رفتار حالت منفى یا دفاعى یا عصبى دارید، جمع کردن دست‌ها احساس خوبى خواهد داشت.به خاطر داشته باشید که در ارتباط غیرکلامی، تعبیر پیغام نه فقط به فرستنده بلکه به گیرنده نیز بستگى دارد. بنابراین شاید شما در حالت دست به سینه و یا زمانى‌که پشت و گردن خود را صاف و سفت نگه مى‌دارید، احساس ‘راحتی’ بکنید اما مطالعات نشان داده که تأثیر این حرکات برگیرنده منفى است.

نوشته های مشابه

تسلیم شدن

دست به سینه شدن می‌ تواند نشان‌دهنده تمکین یا تسلیم باشد. یعنی شما با این زبان بدن به طرف مقابل نشان دهید که با اعتماد به نفس، مصمم و امن هستید و احساس خطر نمی کنید. با طرف مقابل ارتباط چشمی می گیرید و خیلی خوب با او ارتباط برقرار می کنید و حرف هایش را قبول دارید.

 

استرس یا عدم اعتماد به نفس

همچنین اگر احساس اضطراب یا عدم اعتماد به نفس کنید، احتمالا بازوهای تان را روی هم می اندازید. این حرکت هنگامی که در جمع افراد غریبه حضور دارید و نیز در آسانسورها، جلسات عمومی یا هنگامی که منتظرید سوار هواپیما شوید یا در جایی احساس ناامنی یا نگرانی یا ترس کنید بسیار دیده می شود.

 

راحتی

کسانی که می گویند به این دلیل دست به سینه می شوند که راحت باشند، درست می گویند. هر حرکتی که با نگرش فرد هماهنگ باشد، باعث راحتی می شود. بنابراین اگر در کسی احساسات منفی یا تدافعی یا هر احساس ناراحت کننده ی دیگری وجود داشته باشد، حتی اگر از آن آگاه نباشد، برای او عادی است که بازوانش را روی هم بیندازد.
اگر شخص احساس راحتی کند و نسبت به خود احساس خوشایندی داشته باشد، دستانش را در موقعیت باز که منعکس کننده ی تفکراتش است قرار می دهد.

 

تنهایی

دست به سینه شدن؛ می‌ تواند تمایل به تنهایی باشد. گاهی اوقات فرد در مواجهه با درد و رنج، سعی می ‌کند انزوا و تنهایی را انتخاب کند و این حرکت نشان می دهد که می خواهد تنها باشد و تمایلی به ادامه بحث و گفتگو ندارد.

 

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!