سبک زندگیسلامت

چند نکته برای بهتر مسواک زدن

آیا به دنبال داشتن دندان هایی سالم هستید و می خواهید کم تر گذرتان به دندان پزشکی بخورد؟

شاید از افرادی هستید که تا به حال به مسواک زدن منظم اعتقادی نداشته اید و از این بابت نگرانی دارید، اینجاست که ضرب المثل ماهی را هر وقت از آب بگیرید تازه است به کار می آید؛ پس اراده ی خود را قوی کنید و با گفتن بسم الله یک تصمیم مطمئن بگیرید که هر روز حداقل دوبار مسواک بزنید.

در زیر نکات مفیدی برای بالا بردن کیفیت در مسواک زدن گردآوری شده است. امیدواریم با مطالعه ی عناوین زیر اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار داده باشیم و شما هم آن ها را به کار ببندید.

نکاتی برای مسواک زدن

  1. یک مسواک نرم برای خود انتخاب کنید.
  2. اندازه مسواک متناسب با دهان شما انتخاب شود، طوری باشد که به راحتی بتوانید آن را در دهان خود و روی دندان هایتان حرکت دهید.
  3. خمیردندانی انتخاب کنید که حاوی فلوراید باشد، مخصوصا برای کودکانتان.
  4. هر ۳ تا ۴ ماه، مسواک خود را عوض کنید حتی اگر سالم باشد.
  5. اگر در مدت کم تر از ۳ ماه مسواکتان ساییده شد، حتما آن را تعویض نمایید.
  6. روزانه حدود دو مرتبه مسواک زدن کافیست.
  7. برای هر بار مسواک زدن، بهتر است زمانی بین ۲ تا ۳ دقیقه صرف کنید.
  8. اگر می خواهید بدانید آیا به اندازه مسواک را روی دندان هایتان فشار می دهید یا خیر، به مسواکتان نگاه کنید که آیا ساییده شده است یا خیر؟
  9. اگرغذاها یا نوشیدنی های اسیدی مثل نوشابه یا آب پرتقال خوردید، بلافاصله بعد از آن مسواک نزنید، زیرا این نوشیدنی ها، مینای دندان را ضعیف می کند و با مسواک زدن شما از بین خواهد رفت.
  10. دقت کنید دندان های عقبی را فراموش نکنید، مسواک زدن آن ها نیز به اندازه ی دیگر دندان ها اهمیت دارد، چه بسا بسیاری از افراد با فراموش کردن این دندان ها، باعث ماندن مواد غذایی روی آن ها می شوند و شرایط خراب شدن آن ها را فراهم می کنند.
  11. اگر زبانتان را هم در کنار دندان هایتان مسواک بزنید، به از بین رفتن بوی بد دهان کمک خواهد کرد.
  12. برخی از دندان پزشکان معتقدند زمان مناسب برای مسواک زدن، هنگام رفتن به رخت خواب در شب و بیدار شدن در صبح است. اگر قبل از خواب از مسواک استفاده نکنید، طبیعتا صبح نفس خوش بو و مطبوعی نخواهید داشت پس اگر علاوه بر خود، دیگران را نیز دوست دارید قبل از خواب شب، مسواک را فراموش نکنید.
  13. اگر خمیردندان در دسترس نداشتید می توانید مسواک خیس را خالی به دندان بکشید تا موادی که روی آن ها چسبیده است جدا شوند.
  14. پس از اتمام مسواک زدن، بلافاصله مسواک خیس را در یک کاور یا درپوش قرار ندهید چرا که با این کار شرایط مناسب ( محیط بسته ی گرم و مرطوب) را برای رشد میکروب ها فراهم می کنید.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. مطلب خوب و کاربردی بود فقط قشنگ تر میشه کمی فاصله خطوط رو بیشتر کنید که مخاطب خسته و آزرده نشه

    1. سلام فاصله ی بین خطوط رو نتونستم تغییری بدم، اما فونت رو از شماره ۹ به ۱۰ تغییر دادم. لطفا ببینین بهتر شده یا نه. ممنونم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!