سبک زندگیسلامت

چگونه خود را وادار به عطسه کنیم؟

راه هایی برای عطسه کردن

احتمالاً شما با آن احساس نه چندان خوشایند، زمانی که می خواهید عطسه کنید اما نمی توانید آشنا هستید. عطسه یک واکنش غیرارادی بدن است. خوشبختانه راه هایی وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند هر زمان که بخواهید عطسه کنید.

بینی خود را قلقلک دهید

شاید ساده ترین راه برای ایجاد عطسه، قلقلک دادن بینی باشد. یک دستمال کاغذی را بغلتانید، قسمت مخروطی آن را داخل بینی خود قرار دهید و به آرامی به جلو و عقب حرکت دهید. به این ترتیب می توانید به عصب های بینی ضربه بزنید که منجر به احساس غلغلک و عطسه می شود.

هنگام استفاده از این روش، دستمال کاغذی را خیلی عمیق داخل بینی نکنید. در غیر این صورت، ممکن است خطر آسیب رساندن به نواحی حساس داخل بینی شما وجود داشته باشد‌.

به یک نور نگاه کنید

نور زیاد می تواند در برخی افراد باعث عطسه شود. این پدیده را “رفلکس عطسه فتاتیک” می نامند. شاید شما نیز یکی از این افراد باشید و در لحظه ای که می خواهید عطسه کنید، نور بتواند به شما کمک کند.

نور طبیعی خورشید بهترین گزینه برای عطسه است. با این حال، مستقیماً به خورشید نگاه نکنید زیرا برای چشمان شما مضر است. اگر فرصتی ندارید که به بیرون بروید و صورت خود را در معرض اشعه های خورشید قرار دهید، سعی کنید نگاهی گذرا به نور درخشان یک لامپ بیندازید.

ادویه ها را بو کنید

ادویه های آسیاب شده نیز می توانند به تحریک عطسه کمک کنند. به خصوص فلفل، زیرا حاوی پیپرین که هنگام استنشاق دیواره های بینی را تحریک می کند است. ادویه ها را خیلی سخت استنشاق نکنید، در غیر این صورت خطر آسیب دیدن مخاط بینی وجود دارد.

آدامس بادکنکی

اگر روش های ذکر شده به شما کمک نکرد، آدامس جویدن را امتحان کنید. حتما از آدامس نعناع استفاده کنید زیرا این بو می‌تواند باعث عطسه شود.

با این حال، فراموش نکنید که آدامس حاوی مقدار زیادی شیرین کننده است و مصرف بیش از حد آن می تواند باعث آسیب شود.

پل بینی خود را فشار دهید

فشار دادن پل بینی زمانی که‌ می‌خواهید عطسه کنید به تحریک این عمل کمک می کند. ترکیبی از لرزش و فشار که در لحظه ای که پل بینی خود را فشار می‌دهید اتفاق می افتد باعث عطسه می شود. با این حال، هنگام استفاده از این روش مراقب باشید. اگر در لحظه ای که می خواهید عطسه کنید انگشتان خود را از روی پل بینی خارج نکنید، هوا بین گوش ها باقی می‌ماند و خطر آسیب دیدن پرده گوش در هنگام عطسه وجود دارد.

منبع ترجمه شده از سایت http://5minutecrafts.site

 

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!