خانه و باغچهسبک زندگی

آشنایی با گلهای زینتی آرالیای دروغین

چطور از آرالیای دروغین مراقبت کنیم و آرالیای دروغین رو چطور پرورش بدیم

آرالیای دروغین

این گیاه در راسته کرفس سانان و از خانواده شفلرا است . نام لاتینش ( False Aralia ) می باشد . آرالیا بومی منطقه کالدونیای جدید است . برگ های این گیاه نازک بوده و طیف رنگی قرمز مسی تا سبز تیره هستند. شکل ظاهری برگ هایش به صورت نخلی شکل و دندانه دار است. اندازه آرالیای دروغین بعد از چند سال ممکن است به شش متر هم برسد و همچنین برگ هایش تا ۳۰ سانتی متر رشد می کنند. از این گیاه با نام دیزیگتکا نیز یاد می شود .

شرایط نگهداری

آبیاری گیاه آرالیای دروغین باید به طور منظم و هفته ای دو نوبت باشد و حتما از گلدان هایی که سوراخ های زهکشی دارند استفاده کنید تا تجمع آب درون خاکش موجب پوسیدگی ریشه گیاه نشود . نور مناسب این گیاه باید به صورت غیر مستقیم به آن بتابد و رنگ برگ هایش به میزان نوری که به گیاه میرسد بستگی دارد . رطوبت محیطی که آرالیا در آن قرار دارد باید نه خیلی کم و نه خیلی زیاد باشد بنابراین باید رطوبت محیط را به کمک اسپری کردن حفظ کنیم . بهترین دما برای نگهداری آرالیا بین ۱۸ تا ۲۹ درجه سانتی گراد می باشد و در دمای زیر ۱۶ درجه برگ هایش شروع به ریزش می کنند . خاک مناسب این گیاه ، خاک باغچه به همراه خاک برگ است . همچنین میتوان خاک باغچه را با زغال سنگ نارس ترکیب کرد زیرا وجود ذرات درشت درون خاکش باعث جریان یافتن آب و هوا می شود که این موضوع برای آرالیا ضروری است. بهتر است که ماهی یکبار با کود مایع تغذیه شود .

نحوه تکثیر

تکثیر گیاه آرالیای دروغین به دو روش کاشت بذر یا قلمه زنی صورت می گیرد . در صورت تمایل به استفاده از روش قلمه زنی ، می توانید از هورمون های ریشه زایی استفاده کرده و قلمه ها را تا چند هفته در مکانی گرم و مرطوب نگه دارید . هر گلدان ظرفیت کاشت چندین قلمه را دارد .

نکته ها ، آفات ، بیماری های رایج و روش درمان

آفت های رایج آرالیای دروغین کنه های عنکبوتی ، شته ها و اشکالات غذایی هستند . برای رفع این آفت ها ابتدا می توانید با دست آن ها را از گیاه جدا کنید . در صورت لزوم می توانید از مقدار کمی اسپری الکل نیز استفاده کنید . تمیز کردن گیاه با آب جوشانده شده و دستمال لطیف هم می تواند راه مناسبی برای از بین بردن این آفت ها باشد .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!