سبک زندگیسلامت

فواید بخور دادن صورت و نحوه انجام آن

۱٫ پوست شما را تمیز می کند

نوشته های مشابه

بخور دادن منافذ پوست شما را باز می‌ کند و باعث تسکین آن می شود. تجمع کثیفی و سلول های مرده پوست را کاهش می دهد تا پوست شما عمیقا تمیز شود. باز شدن منافذ پوست، به از بین رفتن جوش‌های سر سیاه و سر سفید نیز کمک می‌کند. بخور دادن همچنین از عفونت پوست جلوگیری می کند.

این کار، جدا از پاکسازی پوست شما، به آزادسازی سبوم محبوس شده نیز کمک می کند. سبوم یک روغن طبیعی بدن است که توسط غدد چربی ترشح می شود. هنگامی که این روغن زیر پوست بماند، باعث رشد باکتری هایی می شود که آکنه و جوش های سر سیاه را به وجود می‌آورند. بنابراین بخور دادن پوست باعث افزایش کیفیت آن می شود.

۲٫ تولید کلاژن و الاستین را در پوست شما افزایش می دهد

با بخور دادن صورت، جریان خون در پوست شما افزایش می یابد که به تولید کلاژن و الاستین کمک می کند. این کار پوست را سفت نگه می دارد و شما را جوان نشان می دهد.

۳٫ به احتقان سینوس کمک می کند

بخور دادن همچنین غشاهای مخاطی را مرطوب نگه می دارد که به کاهش علائم احتقان سینوس کمک می کند. میتوانید بخار را تنفس کنید، یک دوش آب گرم بگیرید یا از یک مرطوب کننده برای انجام این کار استفاده کنید.

۴٫ احساس آرامش را فراهم می کند

بخور دادن به آرامش شما نیز کمک می کند. شما می توانید با افزودن روغن ها یا گیاهان طبیعی به آب داغ این احساس آرامش را بیشتر کنید.

نحوه بخور دادن صورت:

۱٫ قرار دادن صورت خود روی یک کاسه آب داغ

یک حوله و کاسه بزرگ آماده کنید. موهایتان را ببندید و صورت و گردن خود را با یک پاک کننده لایه بردار ملایم تمیز کنید.

بسته به اندازه کاسه، ۴-۶ فنجان آب را در یک کتری یا قابلمه بجوشانید. وقتی آب شروع به جوشیدن کرد، چند گیاه طبیعی به آن اضافه کنید.

حرارت را کم کنید، روی کتری یا قابلمه را بپوشانید و ۲ تا ۳ دقیقه آن را بجوشانید. سپس آب را با احتیاط داخل کاسه بریزید. روغن‌ های اسانسی مانند اسطوخودوس، اکالیپتوس و… را به آب اضافه کنید.

حالا حوله را روی کاسه و سر بکشید و خود را ۱۵ سانت بالاتر از آب داغ، به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه نگه دارید.

۲٫ استفاده از یک حوله گرم

شیر آب گرم را باز کنید و سینک یا کاسه را با آن پر کنید.

موهایتان را بالا ببندید و صورت و گردن خود را تمیز کنید با یک پاک کننده لایه بردار ملایم تمیز کنید.

اکنون حوله را در آب داغ خیس کنید و آن را به خوبی فشار دهید تا مرطوب شود.

سپس به راحتی روی صندلی تکیه دهید یا دراز بکشید. حوله را روی صورت خود قرار دهید. محل قرارگیری آن را به گونه ای تنظیم کنید که تمام صورت شما را بپوشاند. پنج دقیقه استراحت کنید.

هنگام استفاده از این روش مطمئن شوید که حوله گرم است، نه داغ.

۳٫ استفاده از دستگاه بخور صورت

دستگاه را طبق دفترچه راهنما از آب پر کنید.

آن را روی یک میز نزدیک پریز برق قرار دهید تا بتوانید کابل را به راحتی وصل کنید. سپس روشنش کنید و اجازه دهید بخار خارج شود.

در همین حال، در حالی که خارج شدن بخار زمان می برد، موهای خود را ببندید و صورت و گردن خود را با یک پاک کننده لایه بردار ملایم تمیز کنید.

روی یک صندلی راحت بنشینید و صورتتان را روی مخروط دستگاه در فاصله ۱۰ تا ۱۵ سانتی بر اساس دستورالعمل های راهنمای کاربر نگه دارید.

صورت خود را حداقل ۲ تا ۳ دقیقه با یک وقفه ۱ دقیقه ای در بین بخور دهید تا بررسی کنید که بخار تا چه حد با صورت شما سازگار است.

 

ترجمه شده از سایت ۵minutecrafts.site

 

 

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. لطفا مطلب رو با مقدمه شروع کنید نه میان تیتر ها…خود متن اصلی هم یک پاراگراف مقدمه داشت.

    “روغن‌ های ضروری مانند اسطوخودوس، اکالیپتوس و… را به آب اضافه کنید.”….در متن اصلی اومده “Add essential oils like” اینجا essential معنی ضروری نمیده بلکه همراه با oil باید essential oilیعنی روغن های اسانسی معنی بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!