تغذیهسبک زندگی

طرز تهیه خوراک لوبیای بدون قارچ

تذکر: این دستور غذایی مطابق با آنچه تصاویر آن در ادامه آمده، ارائه شده است.

مواد مورد نیاز برای دو نفر مقدار لازم
لوبیا قرمز پخته: ۲۲۵ گرم. ( استفاده از لوبیا چیتی هم این غذا را بسیار لذیذ خواهد کرد)
سیب زمینی: ۱ عدد متوسط و ۱ عدد کوچک ( می توانید مقدار آن را تغییر دهید)
پیاز: ۱ عدد کوچک
رب گوجه فرنگی: به مقدار لازم
روغن: به مقدار لازم
ادویه های نمک، زردچوبه، فلفل سیاه : به مقدار لازم
مرزه کوهی: اختیاری
آب لیمو یا آب غوره: درصورت تمایل

ابتدا سیب زمینی و پیازها را پوست کنده و نگینی خرد کنید.( اگر به پیاز پخته علاقه ندارید، می توانید پیازها را رنده کنید) سعی کنید چند تکه از سیب زمینی را درشت نگه دارید تا در پایان کار کوبیده و برای لعاب بیش تر به غذا اضافه کنید.

پیازها را کمی سرخ و سپس سیب زمینی ها را اضافه کنید. نیازی به پختن سیب زمینی ها نیست، چرا که در غذا خواهند پخت. بعد از کمی تفت خوردن سیب زمینی ها، نمک و ادویه های لازم را اضافه کرده و به مدت حدود یک دقیقه اجازه دهید تا سرخ شوند.

لوبیا های پخته را به مواد اضافه کنید و به مقدار لازم آب جوشیده سرد شده یا گرم بریزید. شعله را کم کنید و اجازه دهید به آرامی جا بیفتد. دقت کنید اضافه کردن رب گوجه در این مرحله شاید به غذا مزه ی رب جوشیده دهد و مورد پسند واقع نشود؛ پس اضافه کردن رب را به آخر کار وا می گذاریم.

کمی که خوراک شما جا افتاد و غلظت گرفت ( دقت کنید آب دار باشد) زمان کوبیدن سیب زمینی های درشت و پخته در غذا است. تکه ها را از غذا در آورده و خوب بکوبید. کوبیده سیب زمینی ها را به غذا اضافه کنید؛ این کار باعث می شود لعاب خوبی در غذا ایجاد شود. برخی آرد را تفت می دهند و به غذا می افزایند ، این کار شاید طعم دوست داشتنی که مدنظرتان است را ایجاد نکند. برای اضافه کردن رب، شما می توانید آن را مستقیم به غذا اضافه کنید که روش سالم تری است، یا این که جداگانه سرخش کرده و اضافه کنید؛ این باعث خوش رنگ شدن غذا می شود. اجازه دهید حدود ۵ دقیقه جوشیده تا کاملا غذا جا بیفتد.

در پایان در صورت موجود بودن در منزل، مقداری مرزه ی کوهی به خوراکتان اضافه کنید، مرزه ی کوهی طعم بسیار و خوب و خوشایندی به غذا می دهد. حالا شعله را خاموش کنید و درصورت تمایل آب غوره یا آب لیمو را اضافه نمایید.

نوشتن تجارب شما در پخت این غذا، برای ما و بازدید کنندگان عزیز بسیار مفید و دوست داشتنی خواهد بود؛ پس با نظرات خود، ما را از تجارب مفید خود بهره مند سازید. با سپاس از شما

نوش جان

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!