تغذیهسبک زندگیسلامتعلم و دانش

عوارض حذف گوشت از رژیم غذایی

اگر به طور کلی گوشت را از رژیم غذایی حذف کنیم چه اتفاقی می افتد؟

مردم به دلایل زیادی به گیاهخواری روی می آورند. برخی این کار را برای سلامتی خود انجام می دهند، در حالی که برخی دیگر به دلایل اخلاقی تصمیم می گیرند از خوردن گوشت خودداری کنند. اگرچه رژیم گیاهخواری مطمئناً فواید زیادی دارد، اما ترک گوشت به طور ناگهانی ممکن است منجر به عوارض جانبی غیرمنتظره و کاملاً ناخوشایندی شود. درست مانند هر تغییر شدید رژیم غذایی، ترک خوردن گوشت برای بدن شما بسیار استرس زا است.

 

از بین رفتن پوست

اگر رویای داشتن پوستی کاملا شفاف را در سر می پرورانید، حذف ناگهانی گوشت از رژیم غذایی ممکن است پیامدهای ناخوشایندی را برای شما به همراه داشته باشد. گوشت قرمز سرشار از اسیدهای آمینه است که برای تولید کلاژن حیاتی هستند و عدم دریافت کافی از این مواد مغذی ضروری ممکن است باعث کدر شدن پوست شما شود. گوشت همچنین‌حاوی روی می‌باشد و حتی اگر گیاهخواران به اندازه کافی حبوبات و غلاتی که سرشار از روی هستند مصرف کنند، ترکیبات خاصی در آن ها مانع از جذب روی توسط بدن می شود. دریافت نکردن روی کافی ممکن است به طرق مختلف روی پوست شما تأثیر بگذارد.

 

میان وعده های ناسالم

گوشت یکی از منابع اصلی پروتئین است و اگر به طور ناگهانی آن را از رژیم غذایی تان حذف کنید بدن شما دچار شُک‌ می شود و به زودی متوجه می‌شوید که خوراکی های ناسالم در رژیم غذایی شما نفوذ کرده‌اند و بدن برای دریافت انرژی مورد نیازش به آنها روی آورده، بدن شما برای انطباق با این تغییر ناگهانی رژیم غذایی نیاز به زمان دارد و اگر تصمیم به گیاهخواری دارید، بهتر است برخی از میان وعده های سالم مانند آجیل یا میوه ها را در دسترس خود قرار دهید تا از وسوسه خوردن یک بسته چیپس یا چوب شور جلوگیری کنید.

 

نوسانات خلقی در شما بیشتر می‌شود

وقتی یک رژیم غذایی جدید را شروع می کنید، حتی اگر به معنای تغییرات خوبی برای بدن شما در دراز مدت باشد، ممکن است در ابتدا وارد چالش های عجیبی شوید. هر چیزی که می خورید تأثیر مستقیمی بر سطح استرس شما دارد، زیرا میکروبیوم در معده شما انتقال دهنده های عصبی را آزاد می کند که با مغز شما ارتباط برقرار می کند اما باید بدانید این عارضه جانبی‌ ناخوشایند موقتی است و زمانی که بدن شما با تغییرات سازگار شود محو می شود، برخی از گیاهخواران و وگان های جدید ممکن است‌ نسبت به قبل از شروع رژیم بیشتر دچار اضطراب و استرس شوند.

 

ریزش موهایتان بیشتر می‌شود

اگرچه منابع گیاهی فراوانی از روی وجود دارد از جمله حبوبات، آجیل و دانه‌ها، اما این پروتئین است که به جذب روی کمک می‌کند و گیاه‌خواران و وگان‌ها ممکن است در معرض خطر عدم دریافت کافی این ماده مغذی ضروری باشند. هنگامی که به طور منظم روی کافی دریافت نمی کنید، ممکن است روی موهای شما تأثیر بگذارد و حتی در دراز مدت منجر به ریزش مو شود، اگر مصمم به ترک خوردن گوشت هستید،باید ۵۰ درصد بیشتر از مقدار توصیه شده روی دریافت کنید.

 

دچار درد معده می‌شوید

در اینکه خوردن سبزیجات روده شما را تقویت می کند شکی نیست اما حذف ناگهانی گوشت از رژیم غذایی تان می تواند ترکیب منحصر به فرد باکتری ها را در معده شما بر هم بزند. هنگامی که رژیم غذایی خود را به طور چشمگیری تغییر می دهید و شروع به خوردن غذاهای جدید میکنید که به آن عادت ندارید ممکن است مدتی دچار درد معده و سوء هاضمه شوید.

منبع:bright side

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. ممنونم خیلی عالی بود هم تصاویر و هم مطلب فقط
    “حذف ناگهانی گوشت از رژیم غذایی ممکن است شگفتی های ناخوشایندی را به همراه داشته باشد.”…ترکیب شگفتی های ناخوشایند چندان مانوس و منطبق با فارسی رایج ما نباشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!