خانواده و کودکسبک زندگی

دلایل بی‌قراری کودکان

دلایل بی‌قراری کودکان

گریه کردن کودکان یک موضوع عادی است، اما گاهی کودک بیش‌ ازحد بی‌قراری می‌کند، و این باعث نگرانی می‌شود. مبحثی که می‌خواهیم در ارتباط با آن صحبت کنیم، دلیل بی‌قراری بیش‌ ازحد کودکان است.

نوشته های مشابه

دانستن دلیل هر اتفاق، راه جلوگیری را به‌ما نشان می‌دهد.
بی‌قراری کودک دلایل مختلفی دارد، مشکلات جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی.
مادر بزرگ‌ها و مادر‌های با تجربه معنای گریه‌های کودک را متوجه می‌شوند. مثلا می‌دانند وقتی کودک جیغ و فریاد می‌زند و یا ناله می‌کند، به‌خاطر درد است. پس در این‌باره می‌توانید با افراد با تجربه هم مشورت کنید.

_ بعضی از کودکان در طول روز تحرک بسیار زیادی دارند، یا مدام از این بغل به آن بغل می‌شوند، و افراد بی‌تجربه آنها را بغل می‌کنند و باعث آزردن کودک می‌شوند. شاید همان لحظه عکس‌العملی نشان ندهند، اما موقع خواب که سکوت همه جا را می‌گیرد متوجه دردهای استخوانی و عضلانی‌شان می‌شوند.

_ عفونت‌گوش، دل‌درد و . . . هم می‌تواند یکی از دلایل بی‌قراری کودک باشد. خود ما وقتی بیمار می‌شویم و بدنمان درد ‌می‌گیرد احساس کلافگی می‌کنیم، پس نباید از یک بچه چندماهه یا چندساله انتظار داشته باشیم که ساکت بماند‌. در این شرایط حتما باید به پزشک متخصص مراجعه کنید و از او کمک بگیرید نه اینکه خودتان دارو تجویز کنید!

_ وقتی کودک اضطراب می‌گیرد، بی‌قرار می‌شود. دلایل اضطراب کودک می‌تواند جدایی از مادر، تاریکی، گرسنگی و تشنگی و . . . باشد.

_ وقتی مادر احساس‌های بد دارد، مثل ترسیدن از چیزی، اضطراب به دلیل اتفاقی و . . . آن احساس به کودک هم منتقل می‌شود و باعث بی‌قراری‌اش می‌شود، کودک نیاز به یک محیط آرام دارد. او را در آغوش بگیرید و محیطی ساکت را برایش فراهم کنید‌.

_ هیچ‌وقت تلفن‌همراهتان را با فاصله کم کنار کودک قرار ندهید، حس‌گرهای بدن کودک بسیار قوی است و به سرعت امواج را جذب ذهن می‌‌کند و باعث آشفتگی او می‌شود.

_ قبل از اینکه کودکتان را بخوابانید، برایش لالایی بخوانید، نوازشش کنید. شکم و کمر و ماهیچه‌هایش را با روغنی خوشبو ماساژ دهید، این کار باعث تقویت ارتباط عاطفی و لمسی شما با فرزندتان می‌شود.

_ صدقه دادن را هم فراموش نکنید.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. ممنونم خیلی خوب و جالب بود فقط در بین مطلب یکی دوجا خطوطتون نصفه مونده و بی دلیل رفتین خط پاینین …همین رو لطفا اصلاح بفرمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!