روانشناسیسبک زندگیسلامت

تست خود شناسی

تصاویری که ترس شما را آشکار می کنند

 

چاقوها، کرم‌ها، پروانه ها و سیب ها یک چیز مشترک دارند، آنها می توانند ترس های شما را آشکار کنند. دیدن یک دلقک ترسناک یا یک عنکبوت که به سمت شما می خزد ممکن است باعث شود از صندلی خود بپرید، اما ترس های خاصی در ضمیر ناخودآگاه شما وجود دارد که ممکن است حتی از وجود آنها آگاه نباشید. ما در این مطلب می‌خواهیم‌ با در نظر گرفتن ضمیر ناخودآگاه شما کمک کنیم تا بفهمید واقعاً از چه چیزی می‌ترسید.

نوشته های مشابه

به تصویر نگاه کنید،اولین تصویری که به ذهنتان می رسد چیست؟

 

 

 

اگر اولین تصویری که دیدید پروانه است:

تست خودشناسی

ترس شما این است که مبادا کسی به شما خیانت کند،شما فردی بی‌اعتماد هستید؛که دلیل این بی اعتمادی می تواند آسیب دیدن توسط دیگران باشد. پروانه نمادی از اتفاقی ناخوشایند در دوران کودکی یا طرد شدن در محل کار می باشد، همچنین هنگامی که اتفاقی مشابه آن را مشاهده می کنید باعث مکدر شدن خاطر و یاد آوری آن اتفاق است.

 

 

اگر  اولین تصویری که دیدید سیب است :

دیدن سیب یعنی بزرگترین ترس شما مرگ است. از آنجایی که همه‌ی ما از مرگ می‌ترسیم پس این موضوع چیز عجیبی نیست ،اما مسئله‌ این است که شما در واقع از اینکه  یکی از نزدیکان خود را از دست بدهید می ترسید. شما فردی دوست داشتنی هستید که به دیگران اهمیت می دهید و این احتمال وجود دارد که این ترس بر اساس یک تجربه آسیب زا باشد . از دست دادن کسی در گذشته ممکن است یک زخم ماندگار در ضمیر ناخودآگاه شما باقی بگذارد.

 

 

 

اگر اولین تصویری که دیدی کرم ابریشم است :

آیا تا به حال در مورد اصطلاح شبح هراسی شنیده اید؟

اگر اولین تصویری که دیدید کرم ابریشم است، احتمالا ناخودآگاه از فعالیت های ماوراء الطبیعه ترس داشته باشید،مانند دیدن ارواح، مغز شما فقط با شنیدن کلماتی مانند روح، جادوگر یا هر موجود فراطبیعی دیگری زنگ خطر را به صدا در می‌آورد. حتی اگر مغز شما این موضوع را منطقی نداند؛ با افکار زودگذری که در ذهنتان هجوم می‌آورند، احساس ترس می‌کنید.

 

 

اگر اولین چیزی که دیدید  چاقو است:

چاقوها نمادی از تهدید هستند. اگر زودتر از بقیه تصویر آن را دیدید، ترس شما می تواند از مبتلا شدن به یک بیماری صعب العلاج باشد. همه ما از بیماری و پیری می ترسیم، اما این ترس به قدری در ضمیر ناخودآگاه شما ریشه دوانده است که حتی فکر کردن به آن شما را به وحشت می اندازد. اکثر افرادی که اولین بار تصویر چاقو را می بینند از یک بیماری یا مرگ ناگهانی که هیچ دلیل یا توضیحی ندارد می ترسند.

منبع :bright side

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. “با افکار زودگذری که در ذهنتان هجوم می‌آورند، احساس ترس می‌کنید.”…. در این جمله به جای در ذهنتان باید “به ذهنتان ” بگذارید

    لطفا لینک مطلب رو هم فراموش نکنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!