روانشناسیسبک زندگیعلم و دانش

ترفندهای روانشناسی

زبان بدن

 

برقراری ارتباط با مردم می تواند گاهی برای همه چالش برانگیز باشد. چه در محل کار، چه در جامعه و حتی گاهی اوقات با خانواده، استفاده از این ترفندهای روانشناختی می تواند به ایجاد یک رابطه آرام با افراد اطراف شما کمک کند.

 

نحوه‌ی نشستن

جایی که پشت میز می نشینید می تواند چیزهای زیادی در مورد شما بگوید . اگر کسی را برای اولین بار ببینید ،نشستن در کنار آن فرد نشان می‌دهد که با او همراهید از سوی دیگر، نشستن روبه‌روی شخصی، به‌ویژه در اتاق‌های کنفرانس یا پشت میزهای اداری، می‌تواند باعث شود که شخص مقابل احساس خطر کند. شما می توانید این کار را نه تنها در محل کار بلکه در جمع های خانوادگی مانند مهمانی های شام نیز اعمال کنید.

 

حفظ وضعیت قدرت برای افزایش اعتماد به نفس

حالت قدرت یا ژست گرفتن، زبان بدنی است که بر نحوه تفکر و احساس ما در مورد خود حاکم است. با اشغال فضا و اتخاذ یک موضع قدرتمند، می‌توانیم احساس قدرتمندی و اعتماد به نفس کنیم. تحقیقات نشان می‌دهد کسانی که ژست قدرتمندی به خود گرفته‌اند نسبت به کسانی که این کار را نکرده‌اند، اعتماد به نفس بیشتری دارند و در مصاحبه‌ها عملکرد بهتری داشته‌اند. بنابراین بسیاری از ورزشکاران و سخنرانان از این ترفند روانی به نفع خود استفاده می‌کنند.

 

انتخاب رنگ مناسب برای لباس

رنگ لباس یا کت و شلوار شما نشان دهنده نوع شخصیت شما و شغلی است که در آن فعالیت دارید. آبی دریایی رنگی است که نشانگر گرمی و اعتماد است برای همین رنگ خوبی برای معلمان می‌باشد. خاکستری حالتی باکلاس و قابل اعتماد ایجاد می کند و رنگ مشکی حالت مجلل و درجه یک دارد همچنین مشکی رنگی است که هیچ وقت از صنعت مد حذف نمی‌شود

.

حفظ تماس چشمی با ارزیابی رنگ چشم

نگاه کردن به چشمان طرف مقابل نشانه توجه در گفتگو است. با این حال، حفظ عمدی آن برای هر دو طرف می تواند چالش برانگیز و ناراحت کننده باشد. طبق یک مطالعه ، می‌توانید رنگ چشم‌های طرف مقابل را زمانی که به آن نگاه می‌کنید، ارزیابی کنید، زیرا احساس طبیعی‌تری را القا می کند.

 

 به خاطر سپردن اسامی

برخی از افراد در به خاطر سپردن اسامی خوب نیستند و خب این جلوه‌ی خوبی ندارد!
همه‌ی ما ترجیح میدهیم با نامهایمان صدا زده شویم. دانستن نام افراد اولین نشانه ای است که کسی به حرف های شما توجه می کند و شما را به یاد می آورد. به یاد سپردن اسامی اطرافیانتان باعث می شود به راحتی در بین افرادی که ملاقات می کنید دوست داشتنی و محبوب باشید.

 

مشاهده اینکه چه کسی با چه کسی می خندد

وقتی در جمعی هستید و و میخواهید به ارتباط افراد با هم پی ببرید به این دقت کنید که آنها با چه کسانی می‌خندند
نکته کلیدی این است که متوجه شوید وقتی می خندند ابتدا به چه کسی نگاه می کنند زیرا به احتمال زیاد به سمت آن شخص جذب می شود و با او راحت است.

 

درخواست کمک

کمک به مردم و انجام کاری برای دیگران چیز خوبی است، اما اگر می‌خواهید کسی فوراً از شما خوشش بیاید، سعی کنید از او یک لطف کوچک بخواهید . انجام این کار نشان می دهد که شما به اندازه کافی به آنها اعتماد دارید و برای آنها ارزش قائل هستید، که به نوبه خود باعث می شود احساس خوبی داشته باشند زیرا به شما کمک کرده اند.

 

ژست نشستن

شما می توانید از این روش برای ۲ منظور استفاده کنید. ابتدا، اگر می خواهید از نزدیک شدن شخصی به خودتان جلوگیری کنید، دست ها و پاهای خود را روی هم قرار دهید تا مانعی بین شما و آن شخص ایجاد شود. اگر می‌خواهید قابل دسترس و پذیرای ایده‌ها به نظر برسید، دست‌ها و پاهای خود را از هم باز کنید تا آن حس خوش‌آمدگویی را از خود بروز دهید.

 

تردید در انتخاب

گرچه ممکن است به نظر بهتر باشد که گزینه‌های نامحدودی برای انتخاب داشته باشید، اما حقیقت این است که می‌تواند تصمیم‌گیری در مورد چیزها را برای شما سخت کند. برای کمک به تصمیم گیری بهتری، سعی کنید انتخاب های خود را حداکثر به ۴ برسانید. این به شما امکان می دهد هر گزینه را با دقت بررسی کنید و مطمئن شوید که تصمیم درستی گرفته اید.

 

دستان خود را گرم کنید بعد دست بدهید

هیچ‌کس نمی‌خواهد یک مکالمه را با احساس سردی شروع کند، بنابراین بهتر است قبل از اینکه با طرف مقابل دست دهید، دستان خود را گرم کنید. یکی از ویژگی‌های یک دست دادن خوب ، دست‌های گرم است زیرا فضایی دوستانه را نشان می‌دهد، در حالی که دست دادن سرد می‌تواند هوای بی‌اعتمادی ایجاد کند.

 منبع:bright side

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. متنوتون به روانی متون قبلی نبود بیشتر حالت ماشینی و گوگل ترنسلیتی ترجمه شده بود
    مثلا
    “دست‌ها و پاهای خود را از هم باز کنید تا آن حس خوش‌آمدگویی را از خود بروز دهید.”
    خیلی میشد روان تر و سلیس تر ترجمش کرد
    لطفا منبع رو هم انتها اضافه کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!