سبک زندگیسلامت

مراقبت از پوست در تابستان با ۸ راهکار ساده

۱- ضد آفتاب بزنید
اگر تابستان امسال کار دیگری برای پوست خود انجام نمی دهید ، از ضد آفتاب استفاده کنید. به دنبال ضد آفتاب هایی باشید با:
• SPF 30
• محافظت از پوست در برابرطیف گسترده اشعه UVA و UVB
• محافظت از لب
الیزابت مولانز، دکتر متخصص پوست می گوید: “مهمترین چیز این است که شما باید از پوست خود در برابر آفتاب محافظت کنید .” اگر این کار را نکنید ، “پوست شما سریعتر پیر می شود و خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهد.” در تابستان از ضد آفتاب با SPF 30 استفاده کنند اما بالاتر از ۳۰ تفاوت زیادی وجود ندارد.” به دنبال کرم ضد آفتاب پایه معدنی با اکسید روی و دی اکسید تیتانیوم بروید که به جای مسدود کننده های شیمیایی، مسدود کننده های فیزیکی هستند. لبهایتان را فراموش نکنید. بسیاری از مارک ها به طور خاص کرم ضد آفتاب برای لب ها می باشند.
۲- مرطوب نگه دارید
به طور کلی، هوا در تابستان به اندازه زمستان خشک نیست. یک مرطوب کننده سبک با SPF پیدا کنید تا یک لایه محافظت اضافی ایجاد کند ولی آن را جایگزین ضدآفتاب نکنید.
۳- آرایش سبک داشته باشید
در فصل تابستان بهتر است با آرایش سبک اجازه دهید پوستتان نفس بکشد. حتما قبل از خواب آرایشتان را پاک کنید.
۴- هفته ای یک یا دو بار لایه برداری کنید
ضد آفتاب مهم است و عرق راه طبیعی خنک شدن بدن است. اما هر دو می توانند تعدادی از منافذ پوست شما را مسدود کنند. لایه برداری باعث می شود که منافذ مسدود شود و لکه ها کاهش یابد و بهتر است با مشورت دکتر پوست لایه بردار مناسب تابستان را انتخاب کنید. در صورت آفتاب سوختگی بهتر است لایه برداری نکنید بگذارید پوست خود به خود و بدون تحریک کننده دیگری بهبود یابد.
۵- پرهیز از برنزه کردن پوست با نور آفتاب
چیزی به نام برنزه شدن سالم وجود ندارد. تیره شدن پوست در پاسخ به اشعه ماورا بنفش است که باعث آسیب به سلولهای پوست شما می شود. برای اینکار می توانید از کرم های برنزه کننده با رنگهای تیره استفاده کنید.
۶- از لوازم و لباس های ضد آفتاب استفاده کنید
هنگام تغییر در برنامه مراقبت از پوست برای تابستان ، می توانید از لوازم و لباس های مناسب هم استفاده کنید مانند:
• کلاه های لبه دار
• عینک آفتابی UV-400
• لباس های گشاد و پارچه های سبک
۷- صورت خود را بشویید اما نه به طور مداوم
وقتی هوا گرم است، ممکن است نیاز به شستن مداوم صورت یا دوش گرفتن داشته باشید. بدن شما عوامل مرطوب کننده طبیعی ایجاد می کند که آب را در پوست نگه می دارد وقتی آن ها را زیاد می شویید، قسمت سطحی پوست دهیدراته یا کم آب می شود. بهتر است یک بار در روز و بعد از ورزش دوش آب ولرم بگیرید. صبح و شب صورت خود را با پاک کننده ملایم و آب ولرم بشویید و بعد مرطوب کننده و آبرسان بزنید.
۸- تامین کافی آب بدن با آب و نوشیدنی های مفید
برای تامین آب بدن خود نوشیدن آب به میزان لازم بهترین کار است همچنین می توانید از نوشیدنی هایی مانند شربت خاکشیر، تخم شربتی، شربت آلوئه ورا یا.. برای رفع عطش خود استفاده کنید که برای سلامت پوست هم مفید هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
error: Content is protected !!